Brânza care te slăbește. Ce sortiment trebuie să ai mereu în frigider

Brânza care te slăbește. Ce sortiment trebuie să ai mereu în frigider
Care este tipul de branza care te slabeste

Nutriționiștii au anunțat care este brânza care te slăbește. Ce sortiment trebuie să ai mereu în frigider, mai ales atunci când încerci să mai pierzi câteva kilograme. Pe lângă faptul că ajută la slăbit, acest tip de brânză este considerat și cel mai gustos. Despre ce tip de brânză este vorba, vezi în rândurile de mai jos.

Ce tip de brânză ne face mai slabi. Este scumpă, dar își merită banii

Brânza de oaie și cea de capră conțin grăsimi de tip MCT (trigliceride cu lanț mediu), conform nutriționiștilor. Aceste grăsimi te ajută să slăbești, susțin efortul fizic, sunt bune la digestie și, foarte important, scad riscul de diabet. În plus, brânza care provine de la animale care s-au hrănit preponderent cu iarbă conține o mulțime de nutrienți sănătoși.

Se cunoaște faptul că brânza este bogată în calciu, grăsimi bune și proteine. Dacă alimentul provine din laptele animalelor care au păscut multă iarbă, aceasta conține un raport optim între grăsimile de tip Omega 3 și Omega 6. În plus, brânza conține vitaminele A, B 12, D, dar și zinc, substanțe benefice pentru sănătatea organismului uman.

Brânza, secretul unei vieți îndelungate?

Oamenii de știință spun că, de fapt, brânza, traiul la munte și nu peștele ar fi secretul vieții îndelungate ale locuitorilor din Sicilia și Grecia. Cu toate acestea, trebuie să avem grijă să măncăm brânzeturi naturale, din surse sigure și lapte integral, pe cât este posibil nepasteurizat.

Oamenii de știință recomandă să citim etichetele sortimentelor de brânză și să le alegem pe cele din lapte nepasteurizat. De regulă, acestea sunt brânzeturile franțuzești, cu miros puternic, pe care le regăsim la raioanele speciale de brânzeturi din supermarket-uri.

Câtă brânză să mâncăm

Pentru cei care vor să slăbească și să nu renunțe la brânză, trebuie să știe că o porție corectă de brânză nu ar trebui să fie mai mare de 70 de grame când este vorba de brânză telemea şi de 30-35 de grame când se consumă parmezan, caşcaval sau brânză cu mucegai. Aceasta este recomandarea medicului Mihaela Bilic, în privința consumului optim de brânză.

Dezavantajele brânzei de oaie

Gustoasa brânză de oaie are și dezavantaje, nu numai avantaje. Poate că principalul dezavantaj al acestui produs îl reprezintă raritatea și, ca urmare, costul foarte piperat. Din acest motiv, uneori este greu să găsești o brânză adevărată.

De asemenea, un alt dezavantaj este conținutul ridicat de sodiu. 30 de grame de brânză de oaie conțin aproximativ o treime din doza zilnică a acestui oligoelement. Excesul de sodiu regulat crește riscul apariției bolilor cardiovasculare, mai arată oamenii de știință.