Brandul internațional care a cumpărat 20% dintr-o fabrică din Sibiu. Ce nume greu vine în România

Brandul internațional care a cumpărat 20% dintr-o fabrică din Sibiu. Ce nume greu vine în România
Brandul international care a cumparat 20% dintr-o fabrica din Sibiu. Ce nume greu vine in Romania

Brandul de lux Prada a achiziționat pachetul de 20% din fabrica de încălțăminte Hipic Prod Impex din Sibiu și a devenit astfel singurul proprietar al fabricii. Țara noastră nu este singura piață unde gigantul din industria modei a făcut astfel de tranzacții anul trecut, se arată într-un document al grupului, unde nu este trecută însă și valoarea fiecărei mutări realizate.

Grupul de modă Prada a cumpărat 20% dintr-o fabrică din Sibiu

Încă din anii `90, România a fost una dintre cele mai atractive destinații de producție de textile din lume, având o forță de muncă specializată și ieftină, dar și o poziție geografică favorabilă. Aceste lucruri i-au atras ca un magnet pe marii jucători din industrie. Însă puține dintre companiile de modă au și venit aici, majoritatea preferând să colaboreze cu parteneri locali.

Prada deținea deja pachetul majoritar de acțiuni al fabricii Hipic Prod Impex de la Sibiu. Iar acum gigantul din industria luxului a achiziționat și cele 20 de procente de la antreprenoarea Andreea Sabău.

Potrivit cifrelor furnizate de companie, între 2019 și 2021, Prada a investit 80 de milioane de euro în producție, mai exact în achiziții strategice care să îi permită „o integrare mai bună pe verticală”.

În primul an pandemic, Prada a cunoscut o scădere de aproape 50% a cifrei de afaceri

Prada are în total 23 de unităţi de producţie, dintre care 20 în Italia şi câte una în Marea Britanie, Franţa şi România. La noi în țară, grupul dezvoltă o nouă fabrică. În 2020 (primul an marcat de pandemia de coronavirus), Hipic Prod Impex a generat afaceri în valoare totală de 28 de milioane de lei. În scădere cu aproape 50% față de anul anterior, când a înregistrat o cifră de faceri de 45 de milioane de lei.

Declinul poate fi pus pe seama pandemiei care a dus la închiderea temporară a magazinelor fizice şi la limitarea libertăţii de mişcare. Oamenii au ieșit mai puțin din case în 2020, iar acest lucru i-a determinat să investească mai puțin în haine și accesorii de modă. Datele aferente anului trecut nu sunt încă disponibile.

Totuși, în acesată perioadă brandul de lux nu a făcut diponibilizări, ci chiar a angajat 20 de oameni, ajungând la aproape 350 de salariați.

Citește și: „Bijuteriile de lux pe care le promovează Iulia Albu. Ajung și la 25.000 de euro”