Botoșani urmează să găzduiască, pentru prima dată, o competiţie organizată în România pe un râu artificial de rafting

Botoșani urmează să găzduiască, pentru prima dată, o competiţie organizată în România pe un râu artificial de rafting
Botoșani urmează să găzduiască, pentru prima dată, o competiţie organizată în România pe un râu artificial de rafting

Cornișa AquaPark & Sports din municipiul Botoșani va găzdui prima competiție organizată în România pe un râu artificial de rafting. Evenimentul va avea loc în perioada 29 – 31 octombrie.

Competiție de rafting pe un râu artificial în Botoșani

Evenimentul se numește „Cornișa IRF Rafting Cup 2021 și este organizat în colaborare cu Federația Internațională de Rafting și Asociația Profesională de Rafting. Competiția include probe precum „Head to Head”, „Sprint Rafting”, „Caiac Boater”, „Slalom Caiac” și „Slalom Rafting”.

„Tratăm cu maximă seriozitate această competiţie. Ne dorim să încurajăm şi să atragem tinerii să practice sportul pe apă, precum rafting, caiac, canoe şi de ce nu, să organizăm la Botoşani, în Cornişa AquaPark & Sports, Campionatul European de Rafting. Această primă ediţie a Cornişa IRF Rafting Cup 2021 poate fi un preambul al acestui campionat”, a declarat directorul parcului de agrement, Eugen Ţurcanu.

Membrii juriului sunt personalități din domeniul sportului de performanță, potrivit organizatorilor. În juriu se va afla Mihai Mareș – jury judge și safety director, membru al Federației Internaționale de Rafting din 2011, alături de Emilian Dumitrescu și Veronica Dumitrescu – arbitri internaționali.

Printre jurați se vor afla și Lidia Simionescu și Bianca Aitean – câștigătoarea competiției Rafting Euro Cup 2016. De asemenea, la această primă ediție a competiției va participa și un concurent din Franța.

Botoșaniul rămâne fără tramvaie

Cosmin Andrei, edilul municipiului Botoșani, și-a manifestat intenția de a renunța la sistemul de transport public cu tramvaiele. Primarul a declarat că șinele vor fi scoase, iar mijlocul de transport va fi înlocuit cu autobuze electrice.

Măsura este surprinzătoare, deoarece Primăria a semnat un contract de finanțare în valoare de 180 de milioane de euro pentru reabilitarea căii de rulare a tramvaielor. Cu toate acestea, edilul spune că este foarte probabil ca municipalitatea să renunțe la acest proiect pentru că administrația locală nu dispune de suma necesară cofinanțării investiției.

„Astăzi avem nevoie în municipiul Botoşani de 67,3 de milioane de lei ca să ducem la bun sfârşit acest proiect. Şi, iată, vin în faţa dumneavoastră cu o rugăminte, să ne ajutaţi în efectuarea unei consultări publice în care să întrebăm cetăţenii dacă îşi mai doresc tramvaie în municipiul Botoşani în aceste condiţii, cu o contribuţie a municipiului Botoşani de 67 de milioane de lei, sau dacă renunţăm la acest proiect şi aşteptăm următorul exerciţiu financiar unde vom fi eligibili pentru schimbarea transportului public şi achiziţia de autobuze electrice. Această sumă consistentă presupune obligatoriu contractarea unui împrumut. Nu vedem niciun orizont optimist prin suplimentarea sumelor de la ADR Nord-Est sau printr-un sprijin al Guvernului”, a afirmat Cosmin Andrei.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI