Una din instituțiile falimentare a statului este Poșta Română. În 2012 instituția trecea prin cea mai grea perioadă de la înființarea sa în 1862. Falimentul iminent era cerut de mai multe voci, având în vedere că Poșta Română avea o datorie față de bugetul de stat de aproximativ 110 milioane de lei. Tot în 2012 instituția primea o amendă de la Consiliul Concurenței, care depășea 100 de milioane de lei. Cu toate astea, Instituția are aproximativ 25,000 de angajați. Majoritatea au parte de anumite beneficii și drepturi, conform legislației în vigoare.
La 150 de ani de la înființarea, în 2012, Poșta Română trecea prin cel mai greu moment al existenței sale. Consiliul de administrație al Poștei Române de la acel moment punea în discuție un plan de restructurare pentru a evita falimentul instituției.
Poșta Română avea o datorie față de bugetul de stat de aproximativ 110 milioane de lei. Tot în 2012 instituția primea o amendă de la Consiliul Concurenței, care depășea 100 de milioane de lei.
Schimbările de la conducerea instituției aveau să genereze situații fără precendent, iar acționarii Poștei Române, Ministerul Comunicațiilor și Fondul Proprietatea, încercau salvarea instituției.
În cele din urmă siutațiile au fost remediate, într-o anume măsură, devenind cu totul o societate pe acțiuni cu aproximativ 25.000 de angajați, la nivelul anului 2017. Deși multe din servicii au fost regândite spre digitalizare, populația este încă nemulțumită de modul cum se desfășoară lucrurile în cadrul instituției Poșta Română.
Deși serviciile nu sunt pe măsura cerințelor populației, Poșta Română are peste 30 de beneficii acordate angajaților săi. Salariile nu sunt pe măsura muncii depuse, mai ales de factorii poștali, cu salarii ce ajung la 1.400 de lei în mână, plus câteva bonusuri și bonuri de masă. Cu toate astea majoritatea dintre angajați au un număr important de beneficii, după cum urmează, în cazul unui angajat ca oficiant urban: