Barcelona schimbă numele stadionului Camp Nou. Marele club spaniol se află într-o perioadă de prefaceri. Aflată într-o situație financiară gravă, cu datorii de 1,35 miliarde de euro, fosta „casă” a lui Lionel Messi apelează la afaceri ce au menirea de a le spori veniturile și așa serios zdruncinate. Faimosul stadion Camp Nou își va schimba denumirea contra unei sume uriașe plătită de o companie de streaming audio.
Barcelona schimbă numele stadionului Camp Nou. Clunul braugrana trece printr-o perioadă dificilă. Datoriile acumulate se ridică la 1,35 miliarde de euro, după cum anunța președintele grupării, Joan Laporta, în vara trecută.
Barcelona a trecut inclusiv prin impactul negativ al plecării lui Lionel Messi, devenit simbolul grupării din orașul lui Gaudi. De aceea, șefii clubului au fost nevoiți să găsească surse de venituri. Cu atât mai mult cu cât Barca ar rămâne fără sponsorul principal în curând. Acordul cu Rakuten, o companie japoneză de comerţ electronic, în valoare de 55 de milioane de euro, se termină la finalul acestui sezon.
Barcelona a încheiat, prin urmare, un contract cu un nou sponsor. Formația catalană a ajuns la un acord cu compania Spotify, care va fi sponsorul Barcelonei în următoarele trei sezoane, au anunțat cei de la Marca. Înțelegerea prevede și schimbarea numelui legendarului stadion al Barcelonei, Camp Nou, construit în 1957. Pe lângă Camp Nou, în noua denumire oficială va apărea și numele noului sponsor.
Barcelona va primi suma de 282 de milioane de euro prin contractul încheiat cu Spotify. Spotify este o companie suedeză de servicii de streaming audio, care a fost fondată în 2006. Directorul executiv este Daniel Ek, care are o avere estimată la 3,1 miliarde dolari.
Barcelona a jucat o bună perioadă fără a a avea numele vreunui sponsor trecut pe echipament. Abia în 2006, ca o excepție caritabilă, UNICEF a fost primul nume care a apărut pe tricourile „extratereștrilor”, scrie Daily Mail. În 2011 a fost semnat primul contract cu Qatar Foundation, devenit ulterior Qatar Airways, care a fost sponsor până în 2017, când a apărut Rakuten.
Barcelona se alege cu o sumă uriașă, dar care abia depășește jumătatea sumei înțelegerii pentru rebotezarea arenei americane Staples Center. Aceasta găzduiește partidele faimoaselor echipe din NBA, LA Lakers şi LA Clippers, dar și pe cele ale formației de hochei pe gheață, Los Angeles Kings. Compania de tranzacționare a monedelor virtuale, Crypto.com, a oferit nu mai puțin de 700 de milioane de dolari, aproximativ, 619 milioane de euro, pentru ca arena să îi poarte numele.
Foto: fcbarcelona.com