Dacă în 2022, conform unor rapoarte, băncile din România se pregăteau pentru o perioadă incertă, care a durat aproape 2 ani, ulterior evoluția a fost una pozitivă, iar astăzi asistăm la mișcări importante, iar liderul incontestabil al momentului este Banca Transilvania, considerată a fi banca din România care a câştigat încrederea clienţilor. Citește mai departe și află cum sute de mii de români au ales să îşi ţină banii aici, dar și ce ce are special.
Începând cu anul 2022, primul an mai relaxat de după pandemie, a dus la o situație fără precedent în sistemul bancar românesc, o perioadă de incertitudine. Așa cum arătau raportele, în ciuda îngrijorărilor inițiale, pandemia a avut un impact puțin vizibil asupra sectorului bancar românesc, astfel că, deși puse sub presiune, băncile românești au continuat să înregistreze cifre impresionante pe măsură ce se îndreptau din ce în ce mai mult spre spațiul digital.
Deși pandemia a afectat aproape toate sectoarele, datele furnizate de BNR arătau că, de fapt, au avut un profit net agregat de 1,65 miliarde de euro în 2021, iar activele totale au crescut cu 14,2% de la an la an, la 129,3 miliarde de euro. De asemenea, rentabilitatea activelor pentru sectorul bancar s-a îmbunătățit de la 0,95% în 2020 la 1,38% în 2021, iar rentabilitatea capitalului propriu a crescut de la 12,2% în 2019 și 8,7% în 2020 la 13,5% în 2021.
La doi ani distanță de la acest moment, vine și declarația CEO-ului celei mai importante bănci comerciale din România la acest moment, Omer Tetik, care decalara în martie 2023 că „sistemul bancar românesc este profitabil, bine capitalizat și foarte puternic”
Deși nimeni nu credea în profitabilitatea băncii, din 2022 și până în prezent, Banca Transilvania a devenit lider în piața bancară și, în același timp, considerată a fi banca din România care a câştigat încrederea clienţilor.
Intrată într-un amplu proces de digitalizare, a reușit să-și consolideze poziția în piață, mai ales după anunțul conform căruia Banca Transilvania cumpără OTP Bank, care arată o creștere a ponderii din piață, susținută și denumărul de clienți care au ales să-și facă depozite bancare aici.
Cele mai recente rapoarte arată că românii au ales să devină clienții BT, asta și în urma procesului masiv de digitalizare, fiind recunscută ca banca 100% digitală din România.
Cifrele enunțate sunt din ultimele două luni, cel puțin, iar conform celor de la Bugetul, „peste 10.000 de persoane au devenit clienți ai acestei bănci în decurs de două luni.”, mai ales și datorită aplicației digitale, lansate relativ recent, și anume BT Pay.
Prin intermediul aplicației, clienții au putut să-și deschidă conturi online, fără a mai fi nevoie de prezența fizică în agenții. Datele aveau să fie furnizate de BT într-un comunicat emis recent, tot aici explicând și care sunt avantajele folosirii noii aplicații lansate în ianuarie 2024:
„Deschiderea unui cont curent prin BT Pay:
- Se poate face oricând, în câteva minute.
- Clienții au acces imediat la toate funcționalitățile aplicației.
- Clienții primesc instantaneu cardul de debit digital în aplicație și apoi cardul fizic la una dintre sucursalele băncii sau la adresa dorită.
- Cardul poate fi alimentat fie prin transfer IBAN, fie printr-un alt card bancar adăugat la BT Pay.”
Pentru cei care sunt sau vor să devină clienți ai băncii, reamintim că aplicația poate fi descărcată pe telefonul smart din Google Play, App Store sau Huawei App Gallery, pentru posesorii de terminale Huawei.