Banca 100% digitală care apare în România. E oficial, a renunțat la sedii, ce se întâmplă acum

de: Ștefan R. Apostol
15 06. 2023

Anul 2021 a fost anul unei schimbări de paradigmă, cel puțin în domeniul bancar. Este posibil ca pandemia să fi scos la suprafață importanța platformelor bancare digitale, dar serviciile bancare mobile și online nu sunt ceva nou, la fel și beneficiile serviciilor bancare digitale. Deși aproape toate băncile din lume și inclusiv din România au un astfel de serviciu, vorbim azi de o premieră, și anume banca 100% digitală care apare în România. Anunțul a fost făcut în mod oficial de acționarii băncii.

Care este banca 100% digitală care apare în România

Intrată în portofoliul celor de Banca Transilvania încă din 2021, Idea Bank a activat până de curând într-un sistem hibrid, atât prin serviciile de banking digital, cât și modalitățile clasice. Numai că lucrurile se vor schimba, după cum anunța acționariatul bancii, Idea Bank devenind astfel banca 100% digitală care apare în România.

Vezi și: Lovitura dată de Banca Transilvania. A cumpărat o bancă din România pentru 43 de milioane de euro

În acest context s-au făcut mai multe mișcări în conducerea băncii, astfel că fostul director de strategie și deazvoltare de la ING Bank a trecut pe funcția de vicepreședinte cu atribuții de executiv business în cadrul Idea Bank.

Până la trecerea spre digital banking, Idea bank deținea aproximativ 37 de de locații în țară, astăzi majoritatea închise ca urmare a procesului de digitalizare integrală.

Vezi și: Banca Transilvania a dat lovitura în România: așa îți dai seama că nu are concurență pentru toți clienții

Clienții băncii au fost deja notificați printr-un mesaj în care erau precizate noile demersuri, încă de anul trecut, conform Profit.ro: ”Salut! Rămâi clientul Idea Bank. Facem banking exclusiv online”.

Deși fizic procesul nu a fost finalizat, serviciile bancare digitale ale Idea Bank sunt funcționale, iar clienții le pot utiliza în regim normal de funcționare, prin platforma pusă la dispoziție, myBank.

Vezi și: Topul incredibil în care se află Banca Transilvania la nivel mondial. Nimeni nu se aștepta

Beneficiile serviciilor bancare digitale

Deși implementate de ceva vreme, serviciile bancare digitale au luat o amploare extrem de mare odată cu declanșarea pandemiei COVID în 2020. Deși o adevărată tragedie umană, pandemia a devenit motorul accelerării implementării a și mai multor servicii bancare digitale în mai toate statele afectate la acel moment și după.

Pandemia nu a făcut decât să accelereze un fenomen care avea deja loc„, declara Kevin Cohee, proprietar, președinte și director general al OneUnited Bank, cea mai mare bancă din SUA deținută de negri, cu sediul central în Boston.

Vezi și: Dispar bancomatele? Cu ce sunt înlocuite, e o adevărată nebunie

Metodele bancare tradiționale, prin sucursală, telefon sau bancomat, nu mai sunt la fel de atrăgătoare. Multe bănci au închis sucursale în timpul pandemiei Covid-19 sau au limitat orele de funcționare a sucursalelor, iar liniile telefonice de asistență pentru clienți au fost adesea aglomerate.

Vezi și: Ţara din Europa din care dispar bancomatele. De ce nu vor mai putea oamenii să îşi retragă banii

Nu este o surpriză faptul că mulți clienți bancari au profitat de opțiunile bancare digitale în ultimii ani.

Fie că suntem deja înclinați către serviciile bancare digitale, fie că încă nu am descărcat aplicațiile mobile oferite de bănci, este important să știm câteva dintre principalele beneficii oferite de serviciile bancare digitale.

1. Comoditatea este unul din beneficiile serviciilor bancare digitale

Posibilitatea de a efectua operațiuni bancare oriunde și oricând doriți este unul dintre principalele beneficii ale soluțiilor bancare mobile și online. Multe aplicații de mobile banking, de exemplu, vă permit să depuneți cecuri de la distanță.

În același timp, puteți să vă verificați soldul, să transferați fonduri și să configurați o notificare care să vă avertizeze în cazul în care vă descoperiți contul, toate acestea fără a fi nevoie să vă deplasați la o sucursală. Este o adevărată economie de timp.

Vezi și: Dispar banii cash din România?! Plata cu bancnote ar putea fi interzisă

Serviciile bancare digitale oferă, de asemenea, facilități suplimentare, cum ar fi posibilitatea de a nu mai folosi numerar. Plata cu numerar nu este la fel de convenabilă ca o tranzacție electronică.

Tranzacțiile electronice sunt mai sigure (nu transportați numerar), sunt mai igienice (nu atingeți numerar) și puteți urmări tranzacția în mod electronic.

2. Caracteristicile aplicațiilor de banking mobile

Experiențele mobile și online ale multor bănci oferă la fel de multe caracteristici ca și serviciile bancare în persoană, dacă nu chiar mai multe.

Băncile ar putea oferi consultanță financiară personalizată, instrumente de economisire, calculatoare pentru cumpărături mari sau chiar asistenți virtuali, toate acestea în confortul unei aplicații.

Vezi și: Dispar banii cash din România?! Plata cu bancnote ar putea fi interzisă

Aplicațiile bancare vă permit, de obicei, să efectuați sarcinile bancare de zi cu zi, cum ar fi vizualizarea extraselor și a soldurilor conturilor, transferul de fonduri și plata facturilor.

Depunerea mobilă a cecurilor, care permite utilizatorilor să încaseze cecuri de pe telefon, este, de asemenea, obișnuită.

Funcțiile precum plățile peer-to-peer s-ar putea să nu fie în topul preferințelor, dar posibilitatea de a trimite bani în câteva minute prin intermediul aplicației bancare mobile poate fi utilă, iar multe bănci oferă acum această funcție.

Localizarea bancomatelor din apropiere, retragerile de la bancomat fără card și instrumentele de bugetare și de urmărire sunt alte avantaje pe care le poate oferi aplicația dvs. de bancă mobilă.

Unele bănci oferă chiar și posibilitatea de a discuta cu un reprezentant live prin intermediul aplicațiilor lor, ceea ce poate face legătura între serviciile bancare în persoană și cele digitale.

3. Securitatea este unul din beneficiile serviciilor bancare digitale

Securitatea este prioritatea nr. 1 pentru instituțiile financiare, iar acest lucru se extinde la serviciile bancare mobile și online. Amenințările există peste tot, inclusiv în interiorul sucursalelor bancare.

Din fericire, multe bănci facilitează luarea unor măsuri suplimentare de securitate. De exemplu, banca vă poate permite să adăugați autentificarea multifactorială la aplicația mobilă și la contul bancar online.

De asemenea, multe aplicații bancare mobile vă permit să utilizați autentificarea biometrică pentru a vă conecta.

Vezi și: Suma pe care o poți scoate de la bancomate în România. Nu contează câți bani ai pe card

Acestera sunt doar o parte din beneficiile serviciilor bancare digitale. Dar, trendul nu se oprește doar la servicii, mai nou multe bănci s-au reprofilat, devenind doar bănci 100% digitale.

Așa se face că demersul Idea Bank nu este o surpriză, devenind astfel, banca 100% digitală care apare în România.