Majoritatea clienților retailer-ului Lidl sunt deja obișnuiți cu gama de produse Pilos, de la lapte și până la brânzeturi. Dar, puțini știu, de exemplu, informații despre iaurtul Pilos. După recentele teste ale acestor produse a venit și un avertisment pentru clienţii Lidl România. Citește mai departe și află despre ce este vorba.
Sunt puțini clienții care știu că, de fapt, produsele din gama Pilos vin din Polonia. Conform unor date recente, mărcile de casă din supermarketuri, fabricate în Polonia, au devenit un succes în afara țării, stimulând exporturile poloneze.
Numai în 2020 și 2021, exportul Lidl de mărci precum Pilos, Bluedino sau Cien, produse în Polonia special pentru lanțul de magazine, s-a ridicat la 698 de milioanme de euro, făcând din Lidl cel mai mare exportator de produse alimentare poloneze.
Comparativ cu 2018, este o creștere de 135 de milioane de euro. Prin trimiterea produselor de la 241 de producători în 25 de țări cu magazine Lidl, compania sprijină expansiunea întreprinderilor poloneze în străinătate.
Cei mai mari destinatari ai produselor poloneze sunt Lituania, Slovacia, Republica Cehă, România și Ungaria. Ceea ce face ca acest tip de export să fie atât de atractiv este disponibilitatea punctelor de distribuție. Cu peste 10.000 de magazine în toată Europa, compania germană le poate asigura producătorilor polonezi că produsele lor vor fi oferite în rețelele sale de magazine.
Printre multitudinea de produse sub marca Pilos, mulți români cumpără și iaurtul produs de compania poloneză. Dar puțini sunt cei care, probabil, știu multe despre acest produs. De altfel, după mai multe teste de calitate, a venit și un avertisment pentru clienţii Lidl România.
După cum bine știm în rafturile magfazinelor Lidl România clienții regăsesc celebrul iaurt Pilos cu 10% grăsime, iar conform descrierii producătorului, iaurtul Pilos ”este preparat după o rețetă clasică de iaurt integral la care se adaugă smântână atât pentru a rafina textura iaurtului, cât și pentru beneficiile aduse tranzitului digestiv. Iaurtul se remarcă prin conținutul său bogat de bacterii benefice, proteine și grăsimi lactice.”
Dar, deși aparent rețeta este corectă, se pare că nimeni nu s-a interesat care este conținutul real de calorii din iaurtul Pilos. Conform unor teste Infocons, se pare că produsul are cel puțin 12,3 kilocalorii la 100 de grame de produs, reprezentând, conform specialiștilor, 6,16% din numărul total de calorii recomandate zilnic, și anume 2.000.
Vezi și: De unde provine untul Pilos de la Lidl, de fapt? Detaliu care îţi va schimba părerea despre magazin
Dacă ne uităm la informațiile referitoare la iaurtul Pilos în stil gecesc, vom afla că acesta are cel puțin 123 de calorii la 100 de grame de produs. Dacă ne referim la conținutul de minerale, aflăm că are un conținut de vitamina B5 și B2, precum și un conținut de fosfor, iod, potasiu și zinc, ceea ce este extrem de benefic pentru sănătatea consumatorilor.
Ca și concluzie, acest avertisment pentru clienţii Lidl România are legătură cu conținutul de calorii, iar recomandarea nutriționiștilor este să consumăm în cantități moderate și să nu uităm de exercițiile fizice cu ajutorul cărora putem arde aceste calorii, după consumarea lor.