Autostrada Sibiu-Pitești este cea mai așteptată autostradă a României, care va avea o lungime de circa 123 kilometri. Ultimul tronson care intră în procedura de achiziție publică, își caută constructorul. Celelalte tronsoane se află deja scoase la licitație, sau în stadiul de: evaluare, proiectare sau execuție.
Ultimul tronson al autostrăzii Sibiu-Pitești, este unul greu, iar construcția acestuia este estimată la aproximativ 1 miliard de euro. Acesta începe la Boița, în județul Sibiu și ajunge până la Cornetu, în județul Vâlcea. 50 % din acest traseu va cuprinde lucrări precum:
„Are o lungime de circa 33 de kilometri. Este unul dintre loturile complexe ale acestei autostrăzi. Avem 50 de pasaje, viaducte și poduri, cel mai lung dintre viaducte va avea 760 de metri și vom avea și, de asemenea, 7 tuneluri”
Agenția Națională pentru Achiziții Publice trebuie să aprobe documentația depusă de Compania de Drumuri, pentru a putea lansa licitația pentru proiectare și execuție, a autostrăzii Sibiu-Pitești.
Printre dorințele șefei de la Drumuri se numără, în ceea ce privește licitația pentru autostrada Sibiu-Pitești:
Drumarii sunt nevoiți să respecte o serie de condiții, pentru a trece în etapa a doua, potrivit spuselor Marianei Ioniță:
„Să aibă experiență în executarea unui tunel de 500 de metri după procedurile europene, pentru că trebuie să respectăm normativele europene în zona aceasta a tunelului”.
Cifra de afaceri a constructorilor de la autostrada Sibiu-Pitești, trebuie să se ridice la minim 700 milioane de lei, conform cerințelor CNAIR. Potrivit estimărilor șefilor de la Drumuri, lucrările efective pentru autostrada Sibiu-Pitești, se vor întinde pe cel mult 5 ani și 4 luni. Proiectarea celor 30 de kilometri dintre Boița și Cornetu, va dura cel mult 2 ani.