Comparația dintre anvelope de iarnă și anvelope all season n-o să dispară prea curând, cu toate că ar fi trebuit îngropată de mult timp. Dacă încă nu ești convins cum stă treaba, poți afla din acest articol.
În primul rând, e vorba de consum. Specialiștii auto arată că anvelopele de iarnă oferă aderență, dar și tracțiune sporită. Datorită acestora, un vehicul care e dotat cu astfel de gume va consuma mai puțin combustibil. Nu contează dacă ai mașină pe benzină sau pe motorină în cazul ăsta.
Potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 5/2011, care impune obligativitatea echipării autoturismelor cu anvelope de iarnă în sezonul rece, utilizarea cauciucurilor de iarnă nu este condiţionată de o anumită perioadă de timp, ci doar de starea carosabilului. Mai mult, conducerea mașinii pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, polei sau gheaţă fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă constituie contravenție. Şoferii riscă să rămână fără certificat de înmatriculare, dar şi să plătească o amendă de până la 2.500 de lei.
Chiar dacă poate suna ciudat, anvelopele de iarnă lucrează și la psihicul șoferilor. Cel puțin asta susține un studiu al Michelin. Se pare că șoferii care conduc pe zăpadă cu anvelope mixte sunt mai stresați de pierderea controlului, decât ceilalți.
Spre deosebire de anvelopele all season, cele de iarnă nu îşi pierd mult din performanţe dacă temperaturile sunt foarte scăzute, ori dacă gheața este depusă pe carosabil. Iar acest lucru este esențial într-o iarnă cu multe precipitații.
Până ca anvelopele de iarnă să devină obligatorii în Germania, în 2005 au avut loc 12.539 de accidente cu victime. În, 2008, la trei ani distanță și după obligativitatea gumelor de iarnă, au mai avut loc doar 6.505 accidente cu victime.