05 sept. 2020 | 17:40

Anunțul Digi RCS-RDS pentru toți clienții. Se întâmplă chiar de astăzi atunci când deschizi televizorul

Știri generale
Anunțul Digi RCS-RDS pentru toți clienții. Se întâmplă chiar de astăzi atunci când deschizi televizorul
Digi RCS-RDS, anunț pentru români

Digi România vine cu un anunț foarte important pentru clienții săi de pretudindeni. Ce se va întâmpla de acum înainte când îți vei deschide televizorul?

Digi RCS-RDS, anunț pentru români

Postul lui Adrian Sârbu revine în atenția clienților care au abonament Digi. Aleph News a fost introdusă în grila operatorului încă de de ieri, 4 septembrie, iar la momentul actual este difuzat de toți marii operatori de cablu din România. Amintim că postul în cauză a fost lansat la începutul lunii acesteia, pe 1 septembrie, introdus ulterior în grila de programe de operatorii: Telekom, Vodafone, Orange, NextGen și Ines IP TV.

De pe 4 septembrie, RCS-DRDS a introdus și el în listă Aleph News, astfel încât abonații săi să beneficieze și ei de acesta, după o scanare pe poziția 131, pe cablul digital. Poziția sa depinde în funcție de abonament, așa că mai poate fi găsit pe pozițiile 172 sau 185, arată paginademedia.ro. În prezent, Aleph News poate fi urmărit doar în format SD, nu și HD. Televiziunea nouă probune o altă abordare, conform lui Adrian Sârbu.

Digi România, anunț pentru clienții săi

Digi România, anunț pentru clienții săi: Aleph News vine în grilă

Caracteristicile principale ale Aleph News sunt:

  • Imaginea TV, care se vede diferit pe online. Mai exact, pe dispozitivele mobile se vede pe înalt (9:16), la fel ca pe Instagram.
  • Cadrele în care apar prezentatorii sunt de prim-plan, adică foarte apropiate, fără ca mâinile prezentatorilor să se vadă. Despre aceste prim-planuri realizatorul de la Antena 1, Dan Negru, spunea că sunt ”exagerate și foarte obositoare”, lucru confirmat, spune el, și de manualele de jurnalism.
  • Culoarea predominantă din grafică este roșu: scris roșu pe fundal alb.
  • Postul Aleph News nu are burtiere în partea de jos a ecranului șik nici alte elemente grafice regăsite la posturile de televiziune clasice.
  • În limbajul prezentatorilor se regăsesc frecvent formulări la persoana a doua singular, care au scopul de a-și apropia publicul printr-un limbaj amical.
  • În discuțiile cu reporteri sau corespondenți, ecranul este împărțit în două (simplu, fără artificii grafice).