Pe 26 noiembrie Nicușor Dan a dat startul la Târgul de Crăciun din Capitală. Deschis în anumite condiții, târgul își va primi vizitatorii până pe 26 decembrie. Intrarea nu este liberă, ci contra cost, prețurile variind între 5 lei și 7 lei, în funcție de modul de achiziție al biletului de intrare. Au trecut trei săptămâni de la deschiderea oficială, iar inspectorii ANPC au și găsit mai multe nereguli.
Începând cu data de 26 noiembrie, Bucureștiul s-a îmbrăcat în haine de sărbătoare. Târgul de Crăciun, devenit o datină în ultimii ani, și-a deschis porțile în urmă cu trei săptămâni, dar în condiții de pandemie. Pe toată perioada târgului, bucureștenii, și nu numai, pot lua parte la mai multe evenimente specifice acestei perioade, conform unui program stabilit și anunțat de Primăria Capitalei.
Ineditul acestui an este că Târgul de Crăciun nu mai este cu intrare liberă, ca în alți ani. Edilul Nicușor Dan a decis introducerea unei taxe de intrare, fie online, valoarea biletului fiind de 5 lei, fie direct la fața locului, biletul costând 7 lei. Târgul de Crăciun din Capitală va fi deschis până în a doua zi de Crăciun, pe 26 decembrie.
Deja au trecut trei săptămâni de la deschiderea oficială, și după cum era de așteptat, au fost efectuate și controale de către inspectorii ANPC. Din păcate, spun aceștia, s-au găsit mai multe nereguli, în special la comercianții aflați în incinta târgului.
ANPC a efectuat ieri mai multe controale, iar președintele instituției, Mihai Culeafă declara la finalul zilei că nu s-au dat amenzi, ci doar avertizări verbale și sfaturi pentru agenții comerciali aflați la Târgul de Crăciun din București.
„Scopul acestei vizite a avut un rol constructiv. Astfel că nu am avut intenția de a amenda operatorii economici, ci de a-i ajuta prin consiliere și prevenție. Astfel încât consumatorii să se bucure de achiziții sigure. Cu alte cuvinte, prezența noastră a constat într-un imbold de remediere a posibilelor probleme ale operatorilor economici prezenți la târgul din București.
Deși controalele efectuate pot fi cât se poate de riguroase, obiectivul principal a fost conștientizarea neregulilor și îmbunătățitrea condițiilor de lucru. Într-adevăr, am observat destule nereguli, însă ne-am dorit să păstrăm scopul vizitei, și anume acela de a preveni”, a declarat Mihai Culeafă, potrivit Mediafax.
Au fost descoperite nereguli la o parte din agenții comerciali, spune Mihai Ciuleafă. Majoritatea au fost abateri de la normele de prezentare și păstrarea a produselor puse la vânzare.
Conform președintelui ANPC, normele încălcate se refereau la absența etichetelor, a separatoarelor între produse, alimente păstrate necorespunzător, neacoperite, și lipsa unor informații despre produsele care erau congelate.
„Am discutat deschis și i-am rugat individual să remedieze problemele cât mai repede cu putință.
Avertismentele au fost exclusiv verbale, având în vedere că ne dorim să existe bună voință din partea comercianților de a-și soluționa punctual situațiile”, a mai spus șeful ANPC.