Andronescu schimbă școlile, din nou: ce înseamnă licee tehnologice duale

Andronescu schimbă școlile, din nou: ce înseamnă licee tehnologice duale

Ecaterina Andronescu are planuri mari pentru modificarea unităților de învățământ din țara noastră, chiar dacă unele schimbări s-ar putea să fie mai ”dificil de înghițit” de profesori.

La fiecare câteva săptămâni, ministrul Educației vine la înaintare cu un proiect măreț. Aproape de fiecare dată, inițiativele Ecaterinei Andronescu au supărăt fie profesorii, fie elevii. Aceștia din urmă s-au angrenat chiar și într-un protest la simulările pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat.

De această dată, ministrul Educației Naționale a detaliat la Târgu Mureș modul în care vrea să transforme școlile profesionale și liceele tehnologice. Acestea vor deveni în viitorul apropiat unități educaționale duale. Detaliile proiectului, conform Agerpres, vor ieși la iveală în noua lege a educației.

„Suntem într-o cu totul altă etapă, suntem în etapa în care în foarte multe locuri din ţară se dezvoltă şcolile profesionale duale. Ce înseamnă aceste şcoli profesionale duale? Acelea în care angajatorii vin şi cu o contribuţie în bani, care înseamnă o bursă, bursă care se adaugă bursei date de statul român, şi sigur o contribuţie în ceea ce priveşte orele de practică, fie prin oferta de locuri de practică, fie prin dotarea unor ateliere. Şi dau exemplul Braşovului, unde asociaţia oamenilor de afaceri a investit 2,5 milioane de euro în atelierele dotate absolut de top şi în care se pregătesc aceşti copii din şcolile profesionale duale.

De aceea cred că în viitorul imediat, şi aş spune apropiat, ne vom centra pe transformarea tuturor şcolilor profesionale în şcoli profesionale duale, pentru că elevii sunt mai bine pregătiţi, sunt mai interesaţi angajatorii de ei şi au şansa să fie angajaţi la finalizarea studiilor prin şcoala profesională. Acesta este un aspect. Al doilea aspect, încercăm prin viitoarea lege, şi o să vorbesc astăzi aici (cu directorii de şcoli – n.r.), să transformăm liceele tehnologice în licee tehnologice duale şi, de ce nu, să organizăm chiar o formă de învăţământ superior dual, cu accent mai mare pe instruirea practică, pe diferite etaje”, a declarat presei Ecaterina Andronescu.

Ministrul Educației a insistat pe faptul că aceste schimbări vor facilita tranziția mult mai rapidă și facilă a adolescenților în câmpul muncii. „Deci aceasta este intenţia pe care o vom materializa întâi prin viitoarea lege ca să avem cadrul legal şi apoi, sigur, prin transferarea în sistemul de învăţământ (…) Aş vrea să mai clarific încă o dată dacă se poate, pentru că de fiecare dată când apare această întrebare eu simt nevoia să explic: o formă de învăţământ, cum este şcoala profesională, nu se poate desfiinţa decât prin lege. N-a existat o asemenea lege şi, ca urmare, şcoala profesională a avut permanent continuitate. Într-adevăr, pe măsură ce a căzut industria României şi, sigur, locurile de muncă au devenit din ce în ce mai puţine şi atractivitatea faţă de şcolile profesionale a scăzut şi trebuie să recunoaştem şi o anumită mentalitate pe care o dezvoltă părinţii în raport cu proprii lor copii faţă de această şcoală”, a spus ministrul Educaţiei.

Sursa: AGERPRES