Sute de mașini au trecut ITP-ul la Brașov, cu toate că prezentau defecțiuni foarte grave. Unele dintre ele circulau în condiția în care nici frânele nu erau conform standardelor. Oamenii legii au intrat pe fir și au reținut mai multe persoane.
Din iulie până în prezent, circa 500 de mașini au obținut inspecția tehnică periodică în mod ilegal printr-un sistem de șpagă din care făceau parte mai mulți angajați RAR și samsari de mașini. Oamenii legii au reținut opt persoane, sub acuzațiile de dare sau luare de mită. Potrivit anchetatorilor, angajații Registrului Auto Român treceau vehiculele ca fiind apte, cu toate unele nu ar fi trebuit să treacă Inspecția Tehnică Periodică.
„La acest moment există suspiciunea că în jur de 500 de autoturisme au trecut de această inspecţie tehnică, în perioada iulie – decembrie 2021. Cercetările sunt abia la început şi, în urma percheziţiilor desfăşurate luni, au fost verificate numeroase documente care trebuie procesate. În final, vom stabili cu exactitate care maşini au trecut de inspecţia tehnică şi îndeplineau condiţiile tehnice şi care nu îndeplineau condiţiile tehnice”, a precizat Claudiu Sandu, prim-procuror al Parchetului de pe lângă Tribunalul Braşov.
Anchetatorii au spus că nu oricine putea trece inspecția tehnică periodică în acest mod, ci doar anumite persoane. În mare parte, este vorba despre cei care se ocupă în mod frecvent cu înmatricularea de autovehicule. Angajații RAR care încălcau legea avea mai multă încredere în aceștia față de un oarecare om care venea la ITP.
Procurorii au început cercetările în luna iulie a acestui an, după ce au primit diferite informații cu privință la ilegalitățile care au loc la stația respectivă. Oamenii legii au ridicat mijloace de probă, fără a organiza un flagrant. Potrivit procurorului Claudiu Sandu, cercetările sunt abia la început, însă sunt destul de multe probe. Acesta spune că mașinile care treceau ITP-ul era în stare groaznică. Unele dintre ele nici măcar nu aveau frâne.
„Din probele – pentru că nu mai sunt simple informaţii, sunt probe la acest moment – ştim că defecţiunile tehnice pe care le aveau autoturismele plecau de la lipsa unui bec de semnalizare până la lipsa frânelor. Prin urmare, mergeţi pe trotuar!”, a mai transmis Claudiu Sandu.