Dacă ar fi să ne luăm după anunțul ANPC, nu ar trebui să ne mire, având în vedere că astfel de controale au mai fost și în martie ac. Dar, în cursul acestei zile, inspectorii ANPC au mai dat amenzi de 230.000 de lei în Mall Băneasa. Citește mai departe și vezi care sunt neregulile grave descoperite de inspectorii instutiței de control.
Controalele desfășurate de inspectorii ANPC, mai ales la agenții comerciali s-au intensificat în 2023, iar volumul amenzilor date a ajuns la valori extrem de mari.
Află despre: Orange, amendă de sute de mii de lei. Neregulile găsite de ANPC în serviciile pentru clienți, cum îi înşelau
În martie a.c., ANPC făcea controale amănunțite în București Mall, din Sectorul 3, iar cele descoperite aici la parte din agenții economici aveau să ducă și la amenzi. Conform comunicatului emis atunci, era vorba de Starbucks, aparținând operatorului economic Amrest Coffee SRL.
”Cafea cu gust ciudat! Gust dat de indolență și nepăsare! Așteptări mari, rezultate mici!”, scria Horia Constantinescu, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.
Ca urmare a situației neconforme, ANPC lua decizia de a emite amenzi contravenționale de 5.000 de lei, precum și oprirea temporară a locației.
La jumătatea lunii trecute, ca urmare a unor reclamații venite de la clienți, au fost efectuate controale în celebrul Centru Vechi din Capitală, la nu mai puțin de 82 de agenți economici.
Vezi și: S-au închis mai multe magazine Lidl România. ANPC a dat amenzi usturătoare
Au fost date 22 de avertismente, spune ANPC, precum și amenzi care se ridică la suma de 800.000 de lei, precum și oprirea temporară a activităților comerciale a celor găsiți în neregulă.
”Pentru a se putea numi o afacere ca fiind românească, ar trebui să se plece de la ideea că respectă, în primul rând, consumatorul român.
Se pare că unele locații din Centrul Vechi al Capitalei au uitat acest amănunt. Igiena, curățenia și respectarea actelor normative în vigoare par facultative pentru unii dintre operatorii economici din zona cu, poate, cel mai mare impact social.
A te plânge că nu îți merge afacerea nu este o scuză pentru batjocorirea consumatorilor.”, declara în 17 octombrie Horia Constantinescu.
Cum era de așteptat, a venit rândul controalelor și în mall-ul de la marginea Capitalei, recunoscut pentru numărul mare de clienți care-i trece zilnic pragul. ANPC a constatat în Băneasa Mall extrem de multe nereguli, printre acestea și existența gândacilor în zona de food-court:
”În timpul controlului, au fost constatate nereguli la culoarele de aprovizionare ale zonelor în care îşi desfăşoară activitatea operatorii economici care prestează servicii de alimentaţie publică, în mall, respectiv: folosirea unui culoar de trecere insalubru, în vederea aprovizionării cu: paviment depreciat, cu zone denivelate, cu rupturi ale stratului superior de acoperire a vopselei cauciucate; pereţi neigienizaţi, cu praf în strat grosier, pânze de păianjen; pereţi sparţi, cu colţuri nefinisate/lovite/depreciate; prezenţa insectelor vii – gândaci; prezenţa unor rozătoare în stare inertă”, a precizat ANPC.
Vezi și: ENEL, amendă de 10,4 milioane de euro. Ce nereguli a descoperit ANPC, au fost umflate facturile
Controalele au avut în vedere peste 40 de agenți comerciali aflați în Băneasa Mall, iar amenzile contravenționale s-au ridicat la 230.000 de lei, plus decizia de a-i obliga pe cei găsiți în neregulă să-și închidă temporar activitatea, până la soluționarea neregulilor.