Amenzi colosale în sute de magazine Lidl România! În ultimele luni, din păcate, sunt raportate tot mai multe probleme în magazinele Lidl. Pe de-o parte, vânzările de produse nealimentare sunt în scădere în magazinele germana ale Lidl. Pe de alta, pe plan local, ANPC a zgudit din temelii, prin controalele efectuate, gigantul german. Cele mai recente raporte ale inspectorilor ANPC spun că peste 24 de magazine au fost închise. Motivele sunt multiple, și au legătură cu extrem de multe produse alimentare alterate sau depozitate necorespunzător.
Un raport al revistei germane Lebensmittel Zeitung a dezvăluit că Lidl își va reduce liniile de produse nealimentare în anul următor, cel puțin în Germania. Motivul, deoarece vânzările înregistrează o scădere constantă.
Mijlocul lui Lidl, așa cum îl numește lanțul de supermarketuri, pare să își piardă atractivitatea pentru consumatorii cu bani puțini. Vânzările au scăzut la mai puțin de 10% din totalul afacerilor retailerului.
O serie de probleme logistice și de aprovizionare în curs de desfășurare s-au adăugat la decizia de a comanda semnificativ mai puține linii de produse nealimentare pentru anul viitor, potrivit raportului, care mai spune că, Lidl a redus comenzile de produse nealimentare care fuseseră deja plasate pentru următorul an financiar.
Același lucru, din păcate, se regăsește și în magazinele sale din România. Vânzările de produse nealimentare reprezintă în mod obișnuit aproximativ 15% din vânzările discounterului german, dar această pondere a scăzut la sub 10% pe aproape toate piețele.
Datele arată că vânzările de produse de peste 20 de euro sunt cel mai puternic afectate. În acest caz, motivul este că majoritatea consumatorilor își reduc cheltuielile în fața creșterii inflației și a costurilor energetice.
Cele mai recente controale ale inspectorilor ANPC au scos la iveală extrem de multe nereguli în, cel puțin, 24 de magazine din lanțul retailerului Lidl.
ANPC spune că au fost verificate, în ultimele luni, 256 de magazine Lidl, dintre care 24 au fost închise temporar pentru neregulile găsite. În afară de această decizie, ANPC a dat amenzi în valoarea de 3,5 milioane de lei, de altfel un record.
Neregulie găsite vorbesc de alimente vândute cu termene de valabilitate expirate, lipsa etichetelor la anumite produse, discrepanțe între prețul de la casa de marcat și cel de pe produs, etc.
În același timp, a venit și reacția președintelui ANPC, Horia Constatinescu, acesta declarând:
„Nu știu suficientă germană pentru a traduce ce spuneam și în trecut: nu suntem pelicanii Europei! Consumatorul român, cel care vă asigură veniturile, trebuie respectat!
Renovați, curățați, aduceți produse de calitate, nu mai căutați variante să ne determinați să <>! Dacă la voi acasă este ordine și curățenie, considerați și această țară și pe cetățenii ei, ca parte din Europa!
Merităm să fim tratați onorabil! Ce părere aveți?”, a declarat președintele ANPC, Horia Constantinescu.
„Controalele ANPC din luna curentă, într-un număr neobișnuit de mare, au vizat 85% din magazinele Lidl România. Aceste acțiuni au avut ca rezultat identificarea anumitor abateri în anumite magazine din rețea. Am făcut toate demersurile pentru a remedia în cel mai scurt timp posibil aceste situații. Având în vedere că, în relația cu autoritățile, noi dăm permanent dovadă de totală deschidere. Ne asigurăm în tot ceea ce facem că ne îmbunătățim constant pentru a ne păstra locul în inima clienților noștri.
Încă de la intrarea noastră pe piață, obiectivul nostru cel mai important a fost acela de a oferi clienților noștri cea mai bună experiență de cumpărături. Echipa Lidl România mulțumește milioanelor de clienți care ne trec pragul datorită calității produselor noastre, dar și pentru că știu că sănătatea și siguranța lor sunt prioritare pentru noi. Îi așteptăm în continuare cu produsele pe care le cunosc și le apreciază și garantăm efortul nostru zilnic pentru a le oferi la cel mai bun raport calitate-preț.”, se arată în comunicatul Lidl.