Alimentul la care trebuie să renunți dacă vrei să slăbești. Mihaela Bilic spune adevărul despre el

Alimentul la care trebuie să renunți dacă vrei să slăbești. Mihaela Bilic spune adevărul despre el
Vrei să slăbeşti? Medicul Mihaela Bilic îţi spune la ce aliment trebuie să renunţi

Deşi pare a fi ireal, pentru a topi kilogramele este suficient să faci un singur lucru. Mihaela Bilic îţi spune care este alimentul la care trebuie să renunți dacă vrei să slăbești.

Renunţă la acest aliment pentru a slăbi

Dacă ai încercat până acum tot felul de diete şi nu ai reuşit să dai jos kilogramele acumulate, atunci este momentul perfect pentru a afla care este alimentul la care trebuie să renunți dacă vrei să slăbești. Mihaela Bilic îţi spune tot despre el. Unul dintre cei mai cunoscuţi nutriţionişti din România, medicul vorbeşte despre eficienţa scoaterii din meniul nostru a uleiului.

”Nimic nu se compară cu mâncarea gătită când vine vorba de preparate echilibrate şi sănătoase. Orice ai mânca gata ambalat dintr-un pachet sau orice pui la repezeală pe pâine din frigider are volum mic şi multe calorii.

Orice poţi mânca rece în picioare, în maşină sau în canapea la televizor îngraşa mai tare decât o farfurie de ciorbă sau de tocăniţă. Pentru cei care vor să slăbească există chiar recomandarea să nu aibă la îndemână decât mâncare care trebuie gătită/încălzită/mâncată cu tacâmuri”, spune Bilic.

Dar asta nu înseamnă că orice mâncare preparată în casă te ajută să topeşti kilogramele în plus.

“Dar şi gătitul ăsta poate fi o capcană dacă nu suntem atenţi la ulei. Avem în tradiţiile culinare uleiul ca şi ingredient obligatoriu în orice preparat, totul începe cu „se pune ulei în cratiță”( La 100cal/lingură pot să vă spun că obiceiul ăsta ne „costă” silueta”.

La ce trebuie să fii atent atunci când găteşti în casă

Pentru a-i face pe români să înţeleagă că nu orice mâncare gătită în casă este şi sănătoasă, medicul Mihaela Bilic a explicat la ce trebuie să fie aceştia atenţi.

“Orice mâncare cu legume poate deveni bombă calorică în funcţie de cât ulei conţine. Nu e nevoie să fie șnițel, chiftele sau pește prăjit ca să ne îngrăşăm, o facem şi cu un ghiveci care are ulei. Nu contează tipul de ulei, toate au 900cal/100ml. Iar gustul pe care îl dă mâncării e relativ, mai degrabă e în credința noastră că fără ulei nu se poate”.

De asemenea, nutritrionistul a explicat ce se poate folosi în locul uleiului pentru a aroma mâncarea. Dacă adaugi sos de roşii sau condimente, vei observa că alimentele capătă imediat un gust aparte.

“În Franţa, pacienţii obezi sunt obligaţi să asiste la o lecţie de gătit în care nu se foloseşte ulei, tocmai pentru a vedea/simţi că gustul nu depinde de el. Cu sos de roşii, condimente şi ierburi aromate se obțin preparate mai gustoase. Apoi, dacă avem carne, pește sau brânză într-o mâncare savoarea e garantată. „Economia” pe care o faceţi în bugetul caloric e uriașă dacă eliminaţi uleiul de gătit.

Şi pe lângă siluetă, sănătatea voastră va avea de câştigat scăpând de prezenţa lui Omega 6 cu efect pro-inflamator.

Vă provoc la o încercare: renunțați o lună la sticla de ulei de gătit şi descoperiți ce gust are mâncarea fără el. Lăsaţi doar 1-2 linguri/zi de ulei crud, pus peste salate”, a mai spus Bilic, conform doctorulzilei.ro.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI