Un aliment din România a cucerit un gigant mondial. Despre ce e vorba? Chiar unii dintre români nu îl preferă, în timp ce în altă țară este consumat zilnic. Comenzile sunt uriașe, iar o fabrică nouă urmează să se deschidă în Europa.
Un aliment românesc i-a cucerit de-a dreptul pe japonei! Mai exact, una din gustările copilăriei a reușit să se facă iubit departe de meleagurile noastre. O nouă fabrică urmează să se deschidă în Europa datorită comenzilor uriașe. SUA și Japonia au parte de vânzări-record pentru companiile lor.
Este vorba despre Pheonix Y, producătorul pufuleților Gusto, care la începutul lui 2019 era unul din cei mai mari jucători din domeniu, bucurându-se de cifre de aproape 30 de milioane de euro. Firma a încheiat anul 2020 cu o creștere de 9.4% față de anul anterior, sub estimările inițiale, dar „satisfăcător” în contextul actual.
„La finalul anului 2020 am reușit să obținem o creștere de 9,4% față de anul precedent. Este mult mai puțin decât estimasem, dar este realist și satisfăcător pentru condițiile anului 2020. În mod tradițional, ne propunem creșteri cel puțin la același nivel cu cel al anului precedent. Dar, pentru că suntem un brand optimist, am convingerea că în 2021 vom atinge noi recorduri de vânzări”
Eliodor Apostolescu, director general și acționar Phoenix Y (Sursa: Profit.ro)
Producătorul alimentului românesc se pregătește să onoreze livrările stabilite prin contractele semnate recent pe piețele din Europa, Statele Unite ale Americii și Japonia. De asemenea, cererea ar putea însemna și deschiderea unei noi fabrici în Germania.
„Lucrăm pe multe fronturi, iar în direcțiile strategice, precum acest proiect din Germania, facem pași mici, dar siguri. Este un proiect care se consolidează și se conturează din ce în ce mai bine”, a spus Apostolescu.
Investițiile în dezvoltare s-au dovedit a fi alegerea cea mai potrivită pentru supraviețuirea companiilor, așa că pentru anul 2021 Phoenix a pregătit ceva mai puțin de 10 milioane de euro pentru implementarea de noi tehnologii și asigurarea calității produselor.
Directorul general și acționarul companiei a explicat că deciziile la nivelul fabricii pentru adaptarea noilor condiții ale pieței au fost luate în conformitate cu cele două criterii principale:
-siguranța angajaților
-responsabilitatea față de clienți
„Am creat o strategie de criză pentru a putea onora comenzile clienților, chiar și în eventualitatea în care o parte din echipele noastre de lucru ar deveni indisponibile. În plus, am adus și clienți noi în portofoliul Gusto. Aceste două măsuri au generat costuri semnificative, dar ne-au ajutat să putem lucra la capacitate maximă și să putem onora contractele într-o perioadă în care multe companii nu au putut face acest lucru”
Eliodor Apostolescu