Alimentul care nu are voie să lipsească din alimentația copiilor. Sfatul Mihaelei Bilic

Alimentul care nu are voie să lipsească din alimentația copiilor. Sfatul Mihaelei Bilic
Alimentul care nu are voie sa lipseasca din alimentația copiilor. Sfatul Mihaelei Bilic

Când vine vorba despre hrănirea copiilor noștri, facem tot posibilul pentru a le oferi celor mici alimente sănătoase, bogate în substanțe nutritive. Medicul nutriționist Mihaela Bilic ne arată care este alimentul esențial care nu trebuie să lipsească din regimul de viață al unui copil.

Motivul pentru care copiii trebuie să mănânce ouă

Oul are foarte mulți nutrienți care ajută la dezvoltarea armonioasă a organismului, motiv pentru care medicii nutriționiști le recomandă părinților să le dea copiilor puțin ou în fiecare zi.

Acest aliment care se consumă în special la micul dejun joacă un rol important în creșterea celor mici. Ouăle conțin proteine, vitamine și minerale esențiale pentru funcționarea creierului. Ce părere are nutriționistul Mihaela Bilic despre importanța consumului de ouă.

„Oul, o esență de nutrienți. Natura a reușit să concentreze în ou tot ce e mai bun la capitolul nutriție. Un ou are 50g și doar 80 calorii. Cu toate astea oul este campion când vine vorba de sațietate (satură mai mult decât orice aliment ) și de calitatea proteinelor (conține proteine etalon).

Nu există proteine cu o valoare biologică mai mare și cu un coeficient de utilizare mai înalt, decât cele din ou. Dacă ar fi considerăm 100 indicele maxim de utilizare al proteinelor, oul are valoare biologică de 93,7 în timp ce valoarea pentru lapte este 84,5, pentru pește 76 și 74 pentru carnea de vită, scrie antena3.ro.

Proteinele sunt concentrate în albuș și nu pot fi digerate în stare crudă, albușul trebuie obligatoriu să fie gătit! Cat despre galbenuș, el conține grăsimi esențiale în dezvoltarea și funcționarea creierului și fosfolipide vitale pentru orice celulă.”, a scris Mihaela Bilic pe Instagram.

„Nimic nu-l poate înlocui în alimentația copiilor…”

Nutrienții și substanțele benefice organismului din ouă fac acest aliment indispensabil din alimentația copiilor, a sportivilor și a femeilor însărcinate, potrivit spuselor Mihaelei Bilic.

„În plus are vitaminele liposolubile A și D, toate vitaminele din grupul B (inclusiv B12) și toate mineralele esențiale pentru funcționarea organismului. Dacă ar avea și glucide/fibre, oul ar fi alimentul perfect.

Cu doar 1 ou/săptămână introdus în alimentația copiilor din India, s-a obținut o creștere a performanței școlare/intelectuale cu 30% Iar pentru cei care au neșansa să dezvolte alergii la proteinele din ou, iată o veste bună: alergia dispare spontan după vârsta de 5 ani.

Atât de complet și valoros e oul, încât nimic nu-l poate înlocui în alimentația copiilor, gravidelor, sportivilor.”, a completat specialistul pe rețelele sociale.