Gigantul Lidl se confruntă cu noi probleme, cel puțin pe piața din Ungaria. Lidl a luat decizia să introducă o restricție cantitativă din februarie, după ce guvernul ungar a aprobat o nouă lege. În decembrie 2021, parlamentul a adoptat o nouă propunere de modificare pentru a plafona prețurile la anumite alimente. Reglementările se vor pune în aplicare din februarie 2022, și este valabilă pentru toate supermarket-urile din Ungaria.
Lidl Ungaria va introduce din februarie o restricție cantitativă la alimentele de folosință îndelungată care intră sub incidența restricțiilor prețurilor la alimente, potrivit publicației Pénzcentrum. Măsura adoptată de Viktor Orban va fi obligatorie în toate magazinele de acest fel.
De asemenea, magazinele trebuie să-i informeze pe cumpărători, pe panourile de informare, despre restricțiile prețurilor la alimente care intră în vigoare la 1 februarie, a precizat Centrul de Informare al Guvernului (CSF).
Ca urmare a acestor măsuri, retailerul Lidl Ungaria a luat decizia de a avea restricții cantitative privind produsele care pot fi cumpărate din produsele cu preț maximizat. După luarea acestei decizii, oficialii lanțului de supermarket-uri din Ungaria au anunțat și produsele, iar acestea sunt următoarele:
Conform dispoziției, în cazul în care prețul cu amănuntul brut aplicat la 15 octombrie 2021 nu este disponibil, se aplică ultimul preț cu amănuntul brut aplicat de comerciant înainte de 15 octombrie 2021.
În cazul în care prețul brut cu amănuntul nu poate fi determinat, se utilizează prețul mediu de consum publicat pe site-ul web al Oficiului Central de Statistică pentru luna octombrie 2021, dacă este disponibil.
În cazul în care prețul aplicabil al comerciantului ar fi prețul aplicat în timpul unei reduceri, promoții, reduceri sezoniere, vânzări promoționale, se aplică ultimul preț brut cu amănuntul fără reducere înainte de o astfel de vânzare cu reducere, se specifică în decizia guvernului maghiar.
Regulamentul prevede, de asemenea, că produsele în cauză trebuie să fie ținute în stoc. După cum se precizează oficial, „comerciantul este obligat să comercializeze produsele comercializate la 15 octombrie 2021 și să vândă cantitatea medie zilnică pentru anul 2021 pentru cel puțin o anumită zi a săptămânii.”
Consumatorii, spun analiștii din piață, vor avea posibilitatea de a acumula produse la prețuri oficiale. Dar, conform datelor, nu și în magazinele Lidl.
Pe lângă restricția cantitativă, din oferta specială reiese clar și faptul că Lidl este în măsură să coboare sub prețurile oficiale cu prețurile sale.
„Așa cum am promis, vom oferi o reducere suplimentară față de prețul oficial legal. Zahărul granulat și făina vor fi cu 10-10% mai ieftine.
Laptele UHT cu 19% mai ieftin și uleiul comestibil de floarea-soarelui cu 14-15% mai ieftin.”, spun oficialii lanțului de supermarket-uri din Ungaria.
Analiștii din piață spun că restricția cantitativă nu a fost introdusă de Lidl în supermarketurile sale pentru că se temea de epuizarea stocurilor, ci pentru a crește semnificativ volumul de mărfuri vândute.
Toată această strategie poate funcționa bine dacă Lidl are stocuri semnificative de produse.
„Deoarece este probabil ca un lanț de magazine de tip discount să le poată obține la un cost mult mai mic decât concurenții săi, acest lucru îi poate permite să ofere produsele la un preț mai mic decât prețul oficial, dar cu un profit unitar chiar mic.”
În acest fel, poate obține un avantaj competitiv pentru el însuși și poate câștiga o cotă de piață dintr-o situație care, probabil, va duce la pierderi pentru lanțurile de magazine mai mici sau pentru unitățile comerciale separate, mai sunt de părere analiștii maghiari de la publicația Pénzcentrum.