Afacerile în care românii își investesc banii. Care sunt cele mai populare alegeri

Afacerile în care românii își investesc banii. Care sunt cele mai populare alegeri

Mediul de investiții românesc al anului trecut a reușit, paradoxal, să meargă pe un trend de creștere. Analiștii din piață spun că acest flow se va păstra și în acest an, companiile deja cunoscute vor reuși să crească, dar având din spate concurența unor noi jucători în piața de investiții.

Mediul de investiții românesc în 2021 a avut progrese mari

Și în 2021 România a oferit multe și interesante oportunități de investiții interesante. Cu toate acestea, legislația se poate schimba frecvent, iar situația economică trebuie să fie monitorizată îndeaproape. Înainte de pandemie, România s-a bucurat de mai mulți ani de creștere economică puternică și există deja semne încurajatoare de redresare rapidă și de performanță puternică în următorii ani.

Trendul anului trecut ne-a adus în atenția opiniei publice companii, precum UiPath, care în aprilie anul trecut și-a majorat intervalul de preț preconizat pentru IPO la 52-54 de dolari pe acțiune, ceea ce este încă sub prețul de 62,28 de dolari plătit de investitorii privați într-o rundă de finanțare din februarie.

Chiar și la acest preț mai mic, UiPath ar fost evaluată la 28 de miliarde de dolari și ar avea un multiplu preț/vânzări care este al doilea după Snowflake în rândul companiilor publice de cloud computing. Veniturile au urcat cu 81% până la 607,6 milioane de dolari în anul fiscal care se încheia în ianuarie 2021.

Alte acțiunii, precum Nio, și-au păstrat atractivitatea în rândul investitorilor români în 2021, lucru care se preconizează a rămâne în același loc și în 2022. În preferințele de investiții, conform datelor, se păstrează pe primele locuri și companii ca Apple, compania românească de jocuri mobile GameStop, Palantir Technologies, Alibaba, Amazon şi BioNano Genomics.

Trendurile se păstrează și în 2022

Deși sub auspiciile pandemice, anul 2022 se preconizează a fi un an bun pentru mediu de investiții, cu noi cotații pe principalele burse internaționale, iar odată cu mutarea făcută de Mark Zuckerberg, prin redenumirea companiei sale în Meta, lucrurile prind contur și în acest segment nou de afaceri, virtuale bineânțeles, dar într-o continuă expansiune.

Anunțul lui Zuckerberg de a transforma Facebook, care valorează un trilion de dolari, într-o companie metaversală a generat noi speculații pe bursă, iar investitorii români, conform analiștilor, sunt dispuși să investească în acțiunile noii companii, văzând un potențial imens de dezvoltare pe verticală a unor afaceri în această zonă.

Rămâne să urmărim bursele internaționale și locale, și ușor, ușor, ni se va creiona care este trendul în mediul afacerilor și al investițiilor, atât din partea investitorilor români, cât și internaționali.