Când vine vorba de afaceri, și mai ales dacă vorbim despre zona de design vestimentar, lucrurile au avut o evoluție pozitivă pentru anumite branduri românești, în ultimii ani. Este și cazul despre care vorbim azi, și anume afacerea unei românce, Claudia Ioniță, aacesta atingând 1 milion de lei cifră de afaceri anul trecut. Citește mai departe și afă cum pandemia i-a adus succesul.
Cel mai recent Raport Național al României Global Entreprenuership Monitor (GEM) 2021/2022 a arătat că ratele de antreprenoriat din România sunt sub media țărilor participante la GEM. În România, există mai mult de doi adulți care încep o afacere nouă pentru fiecare adult care conduce o afacere deja existentă, spune raportul. Rata antreprenorilor aflați la început de drum era la finalul anului 2022 de 10%, în timp ce rata proprietarilor de afaceri stabilite se situa în jurul procentului de 4%.
„România are una dintre cele mai scăzute rate, devansând doar Grecia dintre țările cu venituri medii. Este important ca factorii de decizie politică să ia în mod special notă de această constatare și să vină cu soluții, astfel încât românii să fie mai conștienți de posibilele beneficii ale înființării unei afaceri.”, au explicat autorii raportului GEM.
Dar, cu toate astea, anteprenorii existenți în piața locală, unii au reușit să-și dezvolte sustenabil afacerile, alții și-au reorientat afacerile inițiale și sunt pe drumul cel bun, iar alții au fost nevoiți să renunțe definitiv. În lista cu cei care au reușit să-și dezvolte afacerile se numără și afacerea unei românce, Claudia Ioniță, care activează în domeniul creațiilor vestimentare încă din 2014.
Brand-ul dezvoltat de aceasta, „Couture de Marie”, a ajuns la nivelul anului 2023 la o cifră de afaceri importantă, astel că vorbim de 1 milion de lei cifră de afaceri, dar făcută cu greu, timp de 10 ani, iar coform celor declarate pentru ZF.ro, Claudia Ioniță recunoaștec că „Am crescut frumos”:
„Am crescut frumos, am dezvoltat noi pieţe, noi produse, ne-am consolidat prezenţa online şi nu ne oprim aici. Avem un showroom în bulevardul Dacia, un magazin online pe care l-am dezvoltat destul de mult în ultimii ani. Piaţa ţinutelor office în pandemie a crescut, dar pe de altă parte a crescut şi dorinţa clientelor de a susţine brandurile locale. Pandemia ne-a consolidat poziţia pe piaţa online din România”, a povestit Claudia Ioniţă, fondatoarea Couture de Marie.
După câțiva ani în care a încercat diferite moduri de a-și promova brandul la nivel local, dar și în afara granițelor, pe diferite piee europene, a venit anul 2020, un an greu din punct de vedere econonic, dar în cele din urmă pandemia i-a adus succesul pe care nu-l spera să-l aibă, dezvoltând mai departe business-ul și partneriatele în ceea ce privește producția:
„Acum avem active în cadrul echipei şase persoane în atelier, dar şi în back office. Am externalizat serviciile contabile, de marketing, şi pe partea de producţie avem ateliere şi fabrici cu care lucrăm. În atelier producem prototipul, creez modelele, facem prima serie şi apoi restul producţiei o avem externalizată”, a mai spus Claudia Ioniţă, conform publicației citate.
În ceea ce pivește viitorul brandului său, antreprenoare spune că are în plan o vizibilitate mai mare pe plan extern, planul fiind o diversificare a gamei de produse pe care brand-ul său le propune în acest moment.