O familie de români s-a reîntors din Germania, după 13 ani de muncă, și a pus bazele unei afaceri care, cu puțin efort, le aduce bani frumoși pe vreme de pandemie. „Ne gândim la o franciză, pentru că proiectul poate exista în orice parte a ţării. În Cluj o să dăm în două săptămâni prima franciză“. Mai multe detalii, în continuare.
Familia Coroi din Gherla s-a reîntors în România, după 13 ani de muncă în Germania. Ajunși în țară, membrii acesteia au construit de la zero o afacere care astăzi, pe fondul crizei provocate de pandemia de COVID-19, se dovedește prosperă. Astfel, aceștia au creat „Sat pentru Oraș“ – un magazin mobil care duce în Cluj-Napoca produse de la 35 de fermieri.
Sorin Coroi și soția sa, Anamaria, au lucrat ca ingineri în Germania, iar în urmă cu trei ani s-au întors acasă, la Gherla (județul Cluj), unde au replicat un model de business inspirat de la nemți: un magazin mobil cu produse locale.
Camionul adună legume, fructe, brânzeturi, miere, pâine și produse de patiserie de la micii producători din apropierea Clujului şi le vinde orăşenilor din Cluj-Napoca. Potrivit antreprenorului, investiția inițială a fost de 20.000 de euro, notează zf.ro.
„Sat pentru Oraş este o legătură directă a producătorilor de la Gherla până la Cluj cu orăşenii din Cluj. Facem 50 de kilometri zilnic. Dimineaţa oprim la 12-13 producători de produse proaspete şi luăm salam şi cârnaţi, pachete de legume, ouă şi încheiem cu pâinea. Borcanele cu miere, sucuri, compot sau zacuscă le luăm luni. În total colaborăm cu 35 de producători locali“, a povestit Sorin Coroi.
De asemenea, acesta a spus că în fiecare dimineață postează în mediul online lista cu produsele din ziua respectivă, precum și prețurile percepute, după care pleacă cu food-truck-ul spre Cluj la una dintre locații, care variază în funcție de zi.
„În acest interval (3-5 ore, n.r.) vin 100 de clienţi, iar majoritatea fac cumpărături de peste 100 de lei“, a declarat bărbatul.
Inițial, familia Coroi a dus produsele la un Street Food Festival, ce s-a desfășurat în octombrie la Cluj-Napoca, unde „pita şi slănina au fost mai vândute decât produsele de tip fast food“, potrivit spuselor antreprenorului.
Dar, odată cu pandemia de COVID-19, numărul evenimentelor de acest gen a scăzut, iar acum fondatorii au în plan să deschidă un magazin online şi să livreze în toată ţara prin curier.
„La început am vândut multinaţionalelor, mergeam cu produsele în locaţiile de birouri, iar oamenii au fost deschişi. Când promovezi lucruri bune, toată lumea îţi deschide poarta“, a mai povestit Sorin.
El a precizat că Sat pentru Oraș colaborează doar cu producători autorizaţi, fiind o „ancoră“ pentru cei care vor să-şi dezvolte brandul, dar care nu-şi găsesc loc în magazinele mari.
„Loc pentru truck-uri este pe piaţă, este loc pentru dezvoltarea unei afaceri. Când omul care cumpără e mulţumit, iar producătorul e mulţumit şi noi suntem mulţumiţi“, a precizat bărbatul.
Totodată, Sorin Coroi susține că veniturile realizate din acest business se apropie de cele obţinute în Germania și că, ştiind cum e să fii şi antreprenor şi angajat, nu s-ar mai întoarce niciodată la un job 9-17.
„Dacă un singur truck este pus la punct, ne pot urmări mai multe truck-uri. Ne gândim la o franciză, pentru că în orice parte a ţării să preia proiectul, se găsesc birouri şi clădiri rezidenţiale. În Cluj o să dăm în două săptămâni prima franciză. Primim foarte multe mesaje de la oameni care ne aşteaptă şi la ei, iar astfel sperăm să ajungem la cât mai multă lume“, a concluzionat antreprenorul.