Afacerea cu care Petre Buduru a dat lovitura. Ce a făcut fostul președinte de club din fotbalul românesc împreună cu un fost director al Portului Constanța. Noua investiție se ridică la aproape 96 de milioane de lei plus TVA.
O companie a intrat de curând sub controlul JT Grup Oil SA, distribuitorul de carburanți deținut de omul de afaceri Jean-Paul Tucan.
Această companie se pregătește să construiască un terminal de import și export de produse petroliere în portul Constanța, care va avea o capacitate de stocare de 30.000 de tone de motorină și 1.500 de tone de biodiesel.
De asemenea, proiectul va fi realizat și cu fonduri UE nerambursabile prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014 – 2020.
Astfel, avizele și autorizațiile legale pentru proiect s-au obținut de către firma Astra Oil Prod SRL, care a fost deținută până de curând de fostul jucător, antrenor și președinte de club de fotbal Petrică Buduru (80,27%) și de Ciprian Hanganu, fost director coordonator la compania de stat Administrația Porturilor Maritime Constanța (19,73%), care este proprietară a terenului de peste 1,2 hectare pe care se va desfășura investiția.
Cei doi asociați au vândut firma către JT Grup Oil în februarie 2023, pentru suma de 1,05 milioane euro, potrivit profit.ro. Numele firmei a fost schimbat, transformându-se din Astra Oil Prod în JT Oil Terminal Constanța.
De asemenea, JT Oil Terminal Constanța a demarat deja o licitație pentru angajarea de contractori care să ridice terminalul petrolier nou. Valoarea totală a investiției se ridică la 95,8 milioane lei plus TVA, cu termenul de execuție fiind de 2 ani.
„În anul 2022, importurile (de motorină ale României – n.red.) au ajuns la un nivel maxim și se așteaptă ca până la sfârșitul anului să ajunga la 1,9 milioane tone. Această creștere nu se datorează creșterii consumului pe România, ci exportului pe piața din Ucraina, din cauza războiului.
Această creștere se va menține încă câțiva ani, având în vedere că porturile de produse petroliere la Marea Neagră din Ucraina au fost distruse. Datorită acestui lucru, Oil Terminal (compania de stat care operează terminalul existent – n.red.) lucrează la capacitate maximă, dar nu acoperă decât 7-8% din consumul lunar de motorină al Ucrainei, care înainte de război era de circa 4,5 milioane tone lunar.
Din acest lucru rezultă că este benefică construcția a încă unui terminal, care să asigure logistica pentru exportul de motorină în țările riverane Bulgaria, Moldova, Serbia și Ucraina și chiar și livrările în depozitele din România, având în vedere că cererea crește cu circa 50-60.000 tone anual”, se precizează în studiul de fezabilitate.