28 iul. 2022 | 09:28

A turnat apă peste mucurile de țigară din casă și le-a lăsat așa peste noapte. Ce a descoperit a doua zi

Utile
A turnat apă peste mucurile de țigară din casă și le-a lăsat așa peste noapte

Mucurile de țigară sunt aruncate pe stradă în număr foarte mare, poluând mediul. Ele nu sunt deșeuri biodegradabile și deci eliberează substanțe toxice care afectează sănătatea oamenilor. Dacă ești o persoană fumătoare, ține cont să nu arunci pe jos mucurile de țigară, întrucât sunt nocive pentru mediul înconjurător. Iar dacă, în schimb, torni apă peste ele, vei descoperi și un truc util. Iată despre ce este vorba!

A turnat apă peste mucurile de țigară din casă și le-a lăsat așa peste noapte

Mucurile de țigară pot fi utile dacă vrei să scapi de invazia de insecte din casă. Ele trebuie lăsate însă la înmuiat, peste noapte, într-un pahar cu apă. După doar o oră de contact cu apa, acestea eliberează cadmiu, plumb și arsenic, rezultând un cocktail toxic care se poate pulveriza după ce ai îndepărtat mucurile de țigară din apă, ca să ții insectele la distanță.

Un alt truc visează scrumul de țigară. Spre exemplu, atunci când îți vopsești părul, colorantul ajunge și pe piele. Dacă freci pielea cu vată umedă, înmuiată în scrum de țigară, pata se îndepărtează în câteva secunde.

Un grup de oameni de știință chinezi a afirmat că din mucurile de țigară se poate extrage un amestec de substanțe chimice cu proprietăți anticorzive. Circa 4,5 trilioane de chiștoace sunt aruncate în fiecare an si constituie un factor important de poluare. Resturile acestea pot să supraviețuiască la 15 ani în apa oceanelor, iar chimicalele din ele au un  efect toxic asupra peștilor.

Ce au descoperit cercetătorii

În plus, înmuierea în apă a chiștoacelor, oamenii de știință chinezi au extras nu mai puțin de nouă substanțe chimice diferite (printre care și nicotina), iar amestecul care s-a obținut s-a dovedit a fi foarte eficient pentru a proteja împotriva coroziunii țevile de otel folosite în industria petrolieră.

Cercetătorii australieni au descoperit și ei o metodă prin care mucurile de țigară se pot elimina fără afectarea mediului. Oamenii de știință au încapsulat mucurile de țigară în bitum și ceară de parafină, ce blochează substanţele chimice toxice și le împiedică să curgă în asfalt şi să producă poluarea.

Micile pacheţele au fost apoi introduse în amestecul de asfalt fierbinte. Ei au observat nu doar că materialul face faţă traficului intens, ci ele și captează şi mai puţină căldură de la Soare.

Despre mucurile de țigară trebuie să știi că fiecare are în componență toxine reprezentate de nicotină și pesticide. Odată ajunse în ecosistem, ele pot avea un rol dăunător.

Digisport.ro
Răsturnare de situație în cazul Simonei Halep
Stirile PROTV
Ce făcuse șoferul strivit de tramvai în București chiar înainte de tragicul accident. ANIMAȚIE GRAFICĂ cu momentul impactului
PlaySport
INCREDIBIL! Cum arată nevasta mult mai tânără a lui Boris Becker! Cei doi s-au căsătorit în Portofino. Femeia e fiica unui lider politic și câștigă milioane anual
Ego.ro
Cine este tatăl copilului Ancăi Dumitra? Diferența de vârstă imensă dintre cei doi
ProActual
Suma pe care o primesc Mane Voicu și Ioana State pentru participarea la Asia Express 2024. Antena 1 le umple conturile
EVZ.ro
Serialul care face furori în toată lumea. Declarații exclusive ale actorilor
Spynews.ro
Alina Marymar, declarație de dragoste pentru Tzancă Uraganu, la scurt timp dupa ce Lambada a fost externată: ”Un bărbat care...”
PRO TV
Ce tratament pentru cancer ar fi urmat Kate Middleton, pe ascuns, în Statele Unite. ”Nu a fost chimioterapie”. Familia Regală neagă tot
Adevarul
Cum este raiul în realitate: relatarea unui reputat neurochirurg care a intrat în comă. „A fost dovada incontestabilă a realității experienței mele”
BZI.ro
Irina Columbeanu este o domnișoară elegantă! Cum arată dormitorul ei din vila în care locuiește
Sport.ro
FOTO Cea mai atrăgătoare hocheistă a revenit la prima pasiune. Ședința foto cu care și-a pus fanii pe jar
Viva.ro
Laura Cosoi arată TOP la 42 de ani: decoleteu adânc, rochie mulată și transparentă și asta nu e tot. Are patru copii, dar i-a lăsat mască pe mulți cu silueta ei
Parteneri
Marcel Ciolacu, prima apariție publică alături de soție după mulți ani. Cum arată nevasta premierului
Redactia.ro
Ceaiul care te va ajuta să dormi ca un bebeluș. E preparat din coaja unui fruct regăsit în orice magazin
Click.ro
„UE și-a pierdut mințile. Este un gest sinucigaș”. Moscova despre ajutorul european acordat Ucrainei
Digi24
S-a aplecat și S-A VĂZUT TOT: Corina Bud, FĂRĂ lenjerie! Fanilor nu le-a venit să creadă că a apărut AȘA
Vocea.biz
Cum a aflat Victor Slav că iubita lui, Selina, l-a înșelat. S-a întâmplat înainte de Asia Express!
Unica.ro