Atunci când te decizi peultima sută demetri să rezervi un sejur și, implicit, o cameră la un hotel, de cele mai multe ori vei întâmpina mesajul „Doar 2 camere disponibile” Dar, deși aparent asta înseamnă, te-ai întrebat, de fapt, ce se ascunde în spatele acestui mesaj atunci când faci rezervări online?
Nu de puține ori ți s-a întâmplat să te decizi pe ultima sută de metri să pleci într-o scurtă vacanță, iar ceea ce trebuie să faci este să te apuci să cauți oferte last minute, pe site-urile de rezervări.
Din păcate, chiar dacă găsești ceva convenabil, vei fi întâmpinat, de cele mai multe ori, de mesajul „Doar 2 camere disponibile”.
Dar, te-ai întrebat vreodată ce se ascunde, de fapt, în spatele acestui mesaj atunci când faci rezervări online?
Dacă nu ești familiarizat cu tehnicile de marketing, ai putea să nu dai prea mare atenție, deși ești presat de tiimp să-ți găsești cea mai bună și cea mai rapidă ofertă last minute. Tocmai despre asta este vorba, când facem referire la acest mesaj.
Genul acesta de informații, sau altele precum oferta de ultim moment, sau prinde acum oferta, sunt tehnici de marketing folosite de site-urile de rezervări pentru a pune presiune pe tine, consumatorul și cel în căutarea unei oferte rapide.
Dacă în cazul unor astfel de site-uri, sunt strategii bine gândite, în cazul altora, și asta s-a dovedit, sunt minciuni, tocmai pentru a te atrage.
Ca informație, marile site-uri de booking folosesc, în general, cam aceleași strategii de marketing. Unii spun că ar fi 9 strategii uzuale, alții vorbesc de nu mai puțin de 11 astfel de strategii pentru a-și atrage clienții.
Indiferent că vorbim de o agenție de turism mare, sau una mică, toate folosesc aceste pârghii pentru a-și mări portofoliul de clienți, mai ales pe aceia care caută pe ultima sută de metri oferte.
Nu de puține ori s-a dovedit că un astfel de pachet, având atașat și mesajul „Doar 2 camere disponibile”, nu a fost altceva decât un cârlig pentru ași promova ofertele și pentru a-i atrage pe clienții de ultim moment.
Asta nu înseamnă neapărat că este ceva rău, dar poate fi considerat și un mod neloaial ca o agenție de turism să-și promoveze și atragă clientelă.
Așadar, chiar dacă întâlnești acest mesaj, poate ar fi bine să nu te arunci cu capul îaninte la prima ofertă găsită, și să mai cauți și altele, care ar putea fi mult mai avantajoase decât cea inițială. În rest, Vacanțe plăcute!