Unul din marii retaileri are mari probleme, astfel că în urma constatărilor, clienții au fost informați despre produsele de la Pepco retrase de urgenţă de la raft. Retailerul mai are și alte probleme, după ce a pierdut aproximativ 15,5 milioane de euro în urma unui atac de phishing.
Compania europeană, care operează magazine sub mărcile Pepco, Poundland și Dealz, a declarat că a pierdut aproximativ 15,5 milioane de euro în numerar ca urmare a unor atacuri de phishing.
„Nu este clar în acest moment dacă fondurile pot fi recuperate, deși Pepco depune diverse eforturi prin intermediul partenerilor săi bancari și al poliției.
În acest stadiu, incidentul nu pare să fi implicat informații sau date ale clienților, furnizorilor sau colegilor”, au declarat oficialii retaierlului în februarie, după atac.
Incidentul a avut loc la magazinele companiei din Ungaria, fiind afectate de un „atac fraudulos sofisticat de phishing”, în urma căruia a pierdut aproximativ 15,5 milioane de euro.
Pe de altă parte, în Germania, unde are aproximativ peste 3000 de magazine, a venit anunţul cu care Pepco referitor la o anume gamă de produse, conform presei locale, astfel clienții au aflat de produsele de la Pepco retrase de urgenţă de la raft.
Conform comunicatului emis de divizia germană, ar fi vorba de mai multe loturi de creioane colorate, depistate cu un nivel ridicat de plastifianți, trimițând și o recomandare către cei care deja au achiziționat aceste produse, de a returna sau a arunca imediat creioanele.
Tot din magazinele germane, gigantul lanț de magazine Pepco a mai retras cel puțin alte 2 produse de la vânzare, în cazul unuia fiind vorba de o cantitate peste limită de plumb folosit în producerea jucăriei, și anume „Roata de olar”.
În cazul celui de-al doilea produs este vorba de un defect din fabricație, retailerul menționând că ar fi vorba de stratul de acoperire al acestuia care ar putea să se desprindă. În acest caz este vorba de o tavă de copt premium.
La fel ca în cazul retragerii de creioane, Pepco anunță că li se vor returna sumele plătite pentru aceste produse, odată ce vor fi returnate în magazinul de unde au fost cumpărate.
Pe plan local, retailerul a ajuns la peste 400 de magazine în toată țara, iar conform datelor finanaciare globale, Grupul Pepco a anunțat rezultatele veniturilor pentru primul trimestru încheiat la 31 decembrie 2023, de 1,869 miliarde de euro, în creștere cu 10,8% de la an la an.