Taxa de poluare impusă de primarul general Gabriela Firea șoferilor care circulă prin București intră în vigoare peste două săptămâni. Regimul de circulație al mașinilor în Capitală. Tarife și amenzi pentru cei care nu respectă legea.
Taxa impusă de primarul Capitalei, Gabriela Firea, șoferilor care circulă prin București, are ca singur criteriu de aplicare norma Euro a mașinilor, fără să țină cont de capacitatea motorului ori de tipul de combustibil folosit. Poluarea este taxată de Primăria Capitalei numai în timpul săptămânii, în intervalul orar 7-22. În restul timpului – sărbători legale, noaptea sau în weekend – șoferii pot polua. Totodată, Capitala este împărțită de vinieta Oxigen în două mari zone: ZACA, Zona de acțiune pentru Calitatea Aerului, și restul străzilor.
Străzile care delimitează ZACA: Piața Victoriei – Bd. Iancu de Hunedoara – Șos. Ștefan cel Mare – Str. Polonă – Str. Mihai Eminescu – Str. Traian – Bd. Nerva Traian – Bd. Gheorghe Șincai – Str. Lânăriei – Calea Șerban Vodă – Bd. Mărășești – Str. Mitropolit Nifon – Bd. Libertății – Calea 13 Septembrie – Șos. Pandurilor – Șos. Cotroceni – Splaiul Independenței – Str. Ştirbei Vodă – Str. Berzei – Str. Buzești – Piața Victoriei.
Mașinile cu normă de poluare sub Euro 3 pot intra în Centrul Capitalei, în zona delimitată de primărie, înconjurată de artere precum Ștefan cel Mare, Șoseaua Cotroceni, Calea 13 Septembrie sau Mihai Eminescu.
Cetățenii care nu vor să plătească vinieta pe zi, pot opta pentru abonament. Cei care au o mașină non-euro, de exemplu, plătesc 300 de lei pe lună sau 1.900 de lei pe an, iar pentru cei care dețin un autoturism Euro 3, taxa este de 100 de lei pentru 30 de zile și de 700 de lei pentru tot anul. Bucureștenii care au mașină Euro 4 pot să mai circule încă un an fără griji, dar de la 1 ianuarie 2021 și ei vor plăti taxa Oxigen.
Cei mai păguboși sunt cei care dețin mașini non-euro, Euro 1 sau Euro 2, pentru că, din 2022, nu vor mai avea acces deloc în București.
În Capitală s-au instalat deja camerele de supraveghere care îi vor pândi pe șoferi, pentru a depista care dintre ei poluează excesiv. Camerele vor scana numerele de înmatriculare, iar cei care nu se vor supune legii vor plăti amenzi de până la 2.000 de lei.