Aerul condiționat este unul dintre cei mai buni aliați ai șoferilor pe timp de vară. Știai însă că trebuie să îl pornești și pe timp de iarnă? Specialiștii au explicat trucurile la care trebuie să apeleze șoferii, pentru a nu permite sistemului de la mașină să se uzeze rapid și, totodată, pentru a crea confort în mașină.
După sezonul de iarnă, mulți șoferi observă că, odată ce dau drumul la aerul condiționat în mașină, miroase a mucegai. De obicei, acest lucru se întâmplă din cauza excesului de murdărie acumulat în filtru și a intervalului lung în care sistemul de aer condiționat nu a fost folosit.
Este bine să știi cum să folosești aerul condiționat de la mașină nu numai iarna, ci și în alte perioade ale anului. Indiferent că șofezi pe o autostradă sau că ești blocat într-un ambuteiaj, recomandat e să cunoști sistemul de funcționare al acestuia și să profiți de el la maximum.
Dacă șofezi în sezonul cald, este bine să pornești aerul condiționat activând circulația aerului în interiorul autoturismului. Acest efect de răcire va fi unul eficient. Nu aceeași metodă dă rezultate bune și în perioada rece a anului, spun specialiștii.
Citește și: Cum scapi iarna de zgârieturi pe mașină. Ce să faci înainte să deszăpezești, greșeala multor șoferi
În lunile de iarnă, trebuie să oprești aerul condiționat de la mașină. Mulți îl pornesc, însă nu știu că procedează greșit. Metoda corectă de a ventila spațiul de la interiorul autoturismului este să activezi aerul exterior. Acest lucru va preveni formarea înghețului pe sticlă.
Mai mult decât atât, ieși în plus și în privința consumului de combustibil. Specialiștii în domeniul auto spun că, aplicând metoda în cauză, vei reduce consumul și, implicit, cheltuielile.
Dacă știi că urmează să conduci într-o zi ploioasă, este bine să pornești aerul condiționat și, totodată, circulația aerului exterior. De asemenea, activează și funcția de degivrare a parbrizului. Acest lucru va preveni aburirea parbrizului autoturismului.
Dacă ești blocat într-un ambuteiaj, pornește aerul condiționat și activează circulația internă a aerului. În acest fel, gazele de eșapament din exterior nu vor pătrunde în mașină.
Când conduci pe o autostradă, pornește aerul condiționat și asigură-te că activezi și circulația aerului exterior. Lasă aerul să circule în și afară din mașină, pentru a preveni scăderea nivelului de oxigen.
Citește și: Cum îți întreții mașina iarna, de fapt. De ce trebuie să ai mereu 50% carburant în rezervor
Revenind la problema condusului pe timp de iarnă, specialiștii recomandă ca aerul condiționat să fie pornit o dată sau de două ori pe lună, timp de cel puțin un sfert de oră. În acest fel, motorul sistemului de aer condiționat va fi pus în funcțiune, ceea ce face mai dificilă acumularea murdăriei la nivelul său.
Dacă sistemul de aer condiționat de la mașina ta permite să optezi pentru o anumită temperatură, alege o valoare în jur de 17-18 grade Celsius. La această temperatură vei putea, de asemenea, să dezaburești parbrizul. Totodată, nu vei permite sistemului să se uzeze rapid.