Lidl România apelează la tot felul de trucuri pentru a-i convinge pe clienți să cumpere anumite produse de la rafturi. Ca orice alt lanț de magazine, de altfel. Deși pentru una dintre tehnicile folosite reprezentanții companiei de retail au fost amendați, metoda este încă folosită la scară largă.
Ți-ai analizat comportamentul de consumator, pe care îl adopți în mod deosebit când faci cumpărături? Obișnuiești să mergi la magazin o dată la două zile sau o dată pe săptămână, folosind o listă concretă a produselor de care ai nevoie? Dacă te consideri un client impulsiv, ai ajuns la locul potrivit.
Playtech Știri îți explică în articolul de astăzi la ce strategii pot să recurgă reprezentanții magazinelor Lidl din România pentru a te „corupe” să cumperi mai multe produse și, implicit, să scoți mai mulți bani din buzunar. O astfel de tehnică a reprezentat subiectul unei dispute ce a ajuns pe masa judecătorilor.
Reprezentanții Lidl România – și nu numai – adoptă tot felul de strategii pentru a mări vânzările lună de lună. Una dintre acestea presupune folosirea expresiilor de tipul „Stoc limitat!” la produse expuse pe rafturile unităților comerciale, din cauza căreia conducerea supermarketului a fost amendată.
Amintim că, în urmă cu doi ani, inspectorii de la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorului au ajuns la concluzia că expresia „Stoc limitat!” a fost folosită într-un magazin Lidl din Alba Iulia pentru a induce clienții în eroare și a-i determina să cumpere cât mai repede un produs. Încă se folosește această tehnică.
Afișarea menţiunii „Stoc limitat!” în cadrul unei etichete portocalii, „se subsumează unei practici comerciale incorecte, din cauză că această comunicare indică preţul într-un mod evidenţiat (cu litere îngroşate).
Nu se referă însă la o reducere de preţ efectiv aplicabilă, inducându-se astfel în eroare consumatorul cu privire la beneficiul efectiv oferit prin raportare la produsele cărora le corespund la raft etichetele portocalii în discuţie”, au comunicat, în 2021, inspectorii.
Lidl România nu a fost de acord cu punctul de vedere al inspectorilor, motiv pentru care au contestat amenda în instanță – și au câștigat. Reprezentanții lanțului german de magazine au explicat că expresia „Stoc limitat!” este destul de clară prin cuvintele pe care le conține.
Expresia „Stoc limitat!” se referă la o cantitate limitată de produse disponibile spre vânzare în magazin, la un moment dat. Astfel, orice client poate să ia în calcul, dacă îl interesează ceva anume, că nu este disponibil într-o cantitate mare. Mesajul nu se referă la un eventual avantaj de preț, a punctat Lidl.