Ai intrat cu gândul de a cumpăra un singur produs, însă te-ai regăsit petrecând zeci de minute în fața produselor din magazin. Așa-i că ți s-a întâmplat și ție? Playtech Știri îți dezvăluie câteva secrete pe care nu le știai până acum. Iată cum te „păcălesc” Lidl, Mega Image, Kaufland și alte lanțuri de retail!
Te-ai oprit vreodată să analizezi comportamentul pe care îl adopți când faci cumpărături? Mergi la magazin o dată la câteva zile sau faci o listă săptămânală cu produsele de care ai nevoie, pe care o respecți? Ești un client impulsiv? Cât timp petreci la supermarket?
Magazinele sunt concepute pentru a te determina să petreci în ele cât mai mult timp posibil. Toate articolele esențiale, de tip lapte, pâine, legume, sunt amplasate în extreme ale supermarketului, în așa fel încât să treci pe lângă o mulțime de alte mărfuri ce ar putea să îți facă cu ochiul.
Cele mai scumpe produse sunt plasate la nivelul ochilor, cu excepția celor pentru copii în general. Produsele așezate la capătul coridoarelor nu fac parte, de obicei, din cadrul unei oferte sau a unei reduceri. Toate sunt, în esență, strategii de marketing cu care ești „păcălit”.
Este bine să cunoști tehnicile la care apelează reprezentanții magazinelor sau ai supermarketurilor, fiindcă în acest fel vei ști la ce detalii să fii atent și în funcție de ce aspecte să îți faci cumpărăturile. Există numeroase strategii de marketing pe care comercianții le pun în aplicare în prezent.
Ai observat vreodată că cele mai multe magazine nu au ferestre? Și, dacă există vreun supermarket cu pereți cu sticlă, aceștia sunt amplasați în capătul lui, astfel încât să fie cât mai departe de ochii clientului. Și aceasta, la fel ca multe altele, este o modalitate de a te „păcăli” să petreci mai mult timp înăuntru.
Cumpărăturile înseamnă bani – o știm deja cu toții. Cu cât mai mult timp petreci în magazin, cu atât mai repede numărul produselor achiziționate crește și, în final, suma pe care o plătești la casă. Lidl, Mega Image, Kaufland și alte magazine au acționat, așadar, strategic.
Absența ferestrelor din magazine are la bază o teorie psihologică, pusă în aplicare de responsabilii din marketing ai lanțurilor de retail. A avea geamuri într-un anumit spațiu creează o” senzație de suspendare a timpului”, în care clienții sunt supuși unor „stimuli extremi”.
Prin îndepărtarea stimulilor extremi, clienții nu pot să observe atent realitatea din jur. Astfel, dacă un magazin nu prezintă ferestre, consumatorii nu vor observa vremea de afară sau faptul că s-a întunecat, semn că ar trebui să părăsească unitatea comercială și petrec mai mult timp la cumpărături.