Atât pe piața românească, cât și la nivel mondial, brand-ul Starbucks este deja unul extrem de cunoscut. Cu venituri total, în primele 8 luni, de 35,016 miliarde de dolari, putem spune că vorbim de un gigant, dar care are mari probleme juridice, după ce s-a aflat din ce sunt făcute sucurile de fructe. Citește mai departe și vezi detaliile.
Așa cum spuneam în introducerea acestui material, la 30 iunie a.c., compania a înregistrat 35,016 miliarde de dolari, rerpezentând o creștere de 9,48% de la an la an.
În același timp, conform unui raport recent, veniturile anuale ale Starbucks pentru 2022 au fost de 32,25 miliarde de dolari, o creștere de 10,98% față de 2021, când au fost de 29,061 miliarde de dolari.
Află și: Cum să faci cafea ca la Starbucks la tine acasă. Ăsta e trucul pe care toți îl așteptau
Devenit un gigant al comerțului cu cafea, oferta Starbucks include numeroase produse alimentare și o selecție de ceaiuri premium și alte băuturi, vândute în principal prin intermediul magazinelor de vânzare cu amănuntul ale companiei.
Printre mărcile populare ale companiei se numără cafeaua Starbucks, ceaiul Teavana, Seattle’s Best Coffee, produsele de panificație La Boulange și sucurile Evolution Fresh.
Ne oprim asupra ultimelor produse, sucurile Evolution Fresh, și vom discuta despre ele, aflând de fapt, din ce sunt făcute sucurile de fructe de la Starbucks și motivul pentru care gigantul este pus acum în fața unui litigiu juridic.
Cu imagini de fructe apetisante și nume suculente, precum Mango Dragonfruit Lemonade, sucurile Evolution Fresh pare a fi un tonic de vară perfect.
Dar acestor băuturi le lipsesc ”ingredientele promise” în reclame și conțin în principal ”apă, suc de struguri concentrat și zahăr”, susțin reclamanții într-un proces intentat companiei.
:format(webp):quality(80)/https://playtech.ro/stiri/wp-content/uploads/2023/09/Din-ce-sunt-facute-sucurile-de-fructe-de-la-Starbucks.-Compania-a-fost-data-in-judecata-1024x682.webp)
Sucurile din gama Refresher nu au fructe!
Concret, este vorba de cel puțin 11 cereri de acțiuni colective îndreptate împotriva Starbucks, după ce s-a constatat că întreaga gamă de sucuri Evolution Fresh nu conțin, de fapt, fructe.
Citește și despre: Motivul nebănuit pentru care angajații Starbucks scriu greșit multe nume. Sigur nu te gândeai la asta
De altfel, judecătorul care se ocupă de caz a respins cererea companiei de a anula 9 din cele 11 acțiuni legale îndreptate împotriva sa.
O instanță din New York a decis că acțiunea colectivă propusă poate continua, în ciuda cererii de respingere a cererii Starbucks, afirmând, într-o hotărâre de sâmbătă, că este rezonabil ca ”majoritatea consumatorilor să se aștepte ca băuturile care poartă numele de fructe să conțină aceste fructe”, conform deciziei instanței newyorkeze.
În centrul procesului, care a fost intentat în august 2022, se află afirmațiile potrivit cărora, în ciuda faptului că mai multe băuturi din gama Evolution Fresh au cuvintele ”acai”, ”fructul pasiunii” sau ”mango” în nume, băuturile nu au aceste fructe în ingredientele lor.
Reclamanta ”a plătit un preț premium pe baza încrederii lor” în numele băuturilor Starbucks, iar dacă ar fi știut că produsele nu au fructele cu același nume, ”nu le-ar fi cumpărat” sau ”ar fi plătit semnificativ mai puțin”, se arată în dosar.
Starbucks nu a răspuns imediat la o solicitare de comentarii marți dimineață, dar, într-o declarație dată agenției Reuters, compania a calificat acuzațiile drept ”inexacte și lipsite de temei”.
Sunt și alte asemenea procese care susțin că Red Bull nu ”îți dă de fapt aripi” și că iaurtul grecesc ”Chobani” nu provine de fapt din Grecia.
Acuzațiile aduse companiilor alimentare sunt foarte diverse, iar procesul intentat de Starbucks este unul dintre multele care au ridicat întrebări cu privire la ingredientele lipsă.
Procesul a plecat de la reclamațiile făcute de Joan Kominis, rezidentă din Astoria, care a cumpărat o băutură Strawberry Acai Lemonade Refresher la sfârșitul anului 2021, presupunând că băutura conținea acai, potrivit datelor din reclamația depusă pe 5 august 2021.
Cu toate acestea, plângerea susține că produsul conținea doar căpșuni congelate și un amestec de ”apă, suc de struguri concentrat și zahăr”.
Și alte produse din linia Refresher au fost, de asemenea, descoperite fără a avea conținutul de fructe, cum ar fi mango și fructul pasiunii, se mai arăta în plângerea depusă în proces.
Află și: Gigantul care deschide sute de restaurante în România. Va fi bătaie mare pe clienți
”Prezența fructelor în produse este esențială pentru identitatea produsului”, se arată în plângere, care susține că includerea de acai, mango și fructul pasiunii în denumirile produselor Refresher și Evolution Fresh, anunțate în spoturile publicitare a creat o așteptare rezonabilă că acestea se vor găsi în băuturi.
”Ciocolata caldă Starbuck’s conține cacao, latte-urile sale matcha conțin matcha, iar ceaiul său de mentă cu miere conține miere și mentă, exact așa cum se așteaptă consumatorii.”, se mai arată în reclamația clientei.
:format(webp):quality(80)/https://playtech.ro/stiri/wp-content/uploads/2023/09/Din-ce-sunt-facute-sucurile-de-fructe-de-la-Starbucks.-Compania-a-fost-data-in-judecata-1-1024x576.webp)
Starbucks Frozen Lemonade
Deși procesul nu a specificat cât de mult solicită reclamanta, aceasta susține că suma este de peste 5 milioane de dolari.