Tu știi care este motivul nebănuit pentru care angajații Starbucks scriu greșit multe nume? Este foarte posibil să nu te fi gândit niciodată la asta. Dacă ai crezut că aglomerația sau gălăgia reprezintă cauzele unor astfel de acțiuni, te-ai înșelat. Află în rândurile de mai jos ce strategie de marketing a ales conducerea Starbucks.
Scrierea numelui clientului pe comanda pe care o efectuează poate reprezenta o modalitate ingenioasă de a personaliza experiența sa la locul cu pricina. Practica este întotdeauna pusă în aplicare în magazinele Starbucks, unde angajații încearcă să-i facă pe clienți să se simtă apreciați.
Românii care sunt fani ai produselor Starbucks au explicat, de-a lungul timpului, cum obiceiul de a nota numele clienților pe comandă face ca atmosfera să fie una mai primitoare și mai prietenoasă. Interacțiunea este, potrivit acestora, mai captivantă și mai interesantă, dincolo de aprecierea exprimată față de produsele achiziționate.
Ai observat însă că, în unele magazine Starbucks, o dată la ceva timp, clienților li se scriu numele greșit pe comandă? În primă fază, ai putea fi tentat să crezi că este vorba despre o eroare de comunicare, mediul din spațiul cu pricina fiind aglomerat, iar angajații lucrând rapid pentru a onora comenzile.
Sau, o altă posibilă explicație ar fi nefamiliarizarea angajaților Starbucks cu numele clienților, din cauza mediilor culturale diferite din care provin. Totuși, există un alt motiv pentru care o baristă de la magazinele cu pricina ar putea să scrie greșit numele unui client, de fapt. Puțini s-ar fi gândit la acest lucru.
Uneori, se poate întâmpla ca angajații de la Starbucks să scrie greșit numele clienților, ca parte a unei strategii de marketing. O baristă, de exemplu, poate să adauge o literă în plus sau să rearanjeze ortografia termenului pentru a-i oferi o notă unică sau amuzantă. De obicei, când se întâmplă astfel de lucruri, situațiile sunt împărtășite pe rețelele sociale.
Nu este o noutate faptul că, din cauza strategiilor proaste de marketing, Starbucks a avut de suferit în unele regiuni, precum Australia, Israel sau Vietnam. Astfel, conducerea lanțului de unități comerciale a decis să apeleze la metode ingenioase de a-și mări raza de acțiune.
În era actuală, mulți clienți, mai ales din rândul celor tineri, obișnuiesc să împărtășească cu urmăritorii lor diverse produse pe care le consumă sau le cumpără. Mai ales când vine vorba despre o eroare, o greșeală sau o situație neplăcută. Starbucks s-a gândit să profite de acest comportament al clienților pentru a-și face publicitate.
Când un angajat Starbucks îți scrie numele greșit pe comandă, s-ar putea să ți se pară amuzant sau, dimpotrivă, să te deranjeze. Dacă ești activ pe rețelele sociale, cel mai probabil vei face publică această situație. Ce nu știi tu este faptul că mărești reach-ul magazinelor, în mod deosebit dacă folosești hashtag-uri.