Dacia pregătește lansarea unui viitor model care ar urma să ocupe un loc între Sandero Stepway și SUV-ul Duster. Mini Duster, maşina cu care Dacia vrea să dea lovitura. Cum va arăta şi când va intra pe piaţă noul model de la Pitești.
Dacia Reanult va lansa în curând modelul mini Duster, acesta fiind primul SUV românesc din segmentul B. Intenția de a produce un nou model Dacia a fost comunicată direct de către vicepreședintele grupului Renault în cadrul Salonului Auto de la München, Germania.
Gilles le Borgne, vicepreședintele executiv al Renault Group și directorul de inginerie al companiei, a anunțat că Dacia are planuri de a introduce un nou model care să se poziționeze între modelele Sandero și Duster.
În plus, Dacia are în pregătire două lansări majore programate în următorii doi ani. Acestea includ noua generație a modelului Duster, precum și debutul noului SUV Bigster, care urmează să fie cel mai mare vehicul produs de Dacia până acum.
Citește și: Ce milionar din România conduce un Duster
De asemenea, în afară de aceste două proiecte, producătorul de la Mioveni lucrează și la dezvoltarea unui alt model, cu dimensiuni ceva mai compacte, plasat în segmentul intermediar dintre Sandero și Duster, model estimat să nu depășească o lungime maximă de 4,2 metri.
Posibilitatea de a introduce un astfel de automobil în gama Dacia a fost dezbătută mai înainte de Xavier Martinet, vicepreședintele pentru marketing, vânzări și operațiuni al Dacia, iar acum a fost confirmată de Gilles le Borgne, vicepreședintele grupului Renault.
Spațiul dintre Sandero Stepway și viitorul Dacia Duster 3, care urmează să fie completat de SUV-ul categorie B, se va mări în curând, pentru că noua generație Duster va avea dimensiuni mai mari decât modelul actual. Lansarea acestui nou model ar urma să aibă loc după anul 2025, după dezvăluirea versiunii de producție a SUV-ului Bigster.
Cu toate acestea, intenția Dacia este ca lansarea să aibă loc înainte de 2028, moment planificat pentru debutul noii generații de Dacia Sandero.
Citeșe și: Ce se întâmplă cu Loganul la 200 de mii de kilometri
Nu în ultimul rând, Dacia este acum implicată în dezvoltarea noii platforme CMF-B cu specificații de intrare. Aceasta va include și o variantă electrică, denumită CMF-BEV.
De asemenea, acestă platformă va sta la baza viitoarelor modele electrice ale producătorului de la Mioveni și va fi lansată în concordanță cu planul de interzicere a motoarelor cu combustie, prevăzut pentru anul 2035.