După depunerea jurământului, noul ministru al Agriculturii și Dezvoltării Rurale este acum Florin Barbu, acesta înlocuindu-l pe Petre Daea. În timpul audierilor din comisiile de specialitate, social democratul a vorbit despre proiectele pe care le va demara ca lider al instituției, dezvăluind care este produsul care va fi interzis în Lidl, Kaufland, Carrefour și alte magazine din România.
Joi, 15 iunie 2023, Guvernul Ciolacu a depus jurământul la Palatul Cotroceni. După rocada guvernamentală, Petre Daea a fost înlocuint în fruntea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale de social-democratul Florin Barbu.
În timpul audierilor din comisiile de specialitate, noul ministru a dezvăluit care sunt proiectele pe care își dorește să le demareze cât va fi în fruntea instituției. Barbu a anunțat că vrea să interzică făina de greieri în magazinele din România, dar și comercializarea cărnii sintetice.
„Carnea sintetică, realizată în laborator, prin legea pe care am depus-o ieri în Parlament, este interzisă în magazinele din România”, a spus Florin Barbu.
Te-ar putea interesa și: Produsul alimentar care este cel mai consumat la nivel mondial. Îl ghicești din prima?
În luna aprilie a acestui an, Marcel Ciolacu anunța depunerea unui proiect de lege prin care se interzice utilizarea făinii de insecte în prepararea produselor prevăzute în Registrul Naţional al Produselor Tradiţionale, măsura fiind luată pentru protejarea produselor tradiționale românești.
„Protejăm produsele tradiţionale româneşti! Am depus astăzi proiectul de lege prin care se interzice utilizarea făinii de insecte în prepararea produselor prevăzute în Registrul Naţional al Produselor Tradiţionale”, a trasmis politicianul, printr-un mesaj publicat pe o platformă de social media.
Liderul PSD a precizat că „aşa cum au făcut şi alte ţări europene, la fel trebuie să facem şi noi!”.
„În plus, toate produsele alimentare care vin din import şi conţin ingrediente obţinute din insecte trebuie să fie expuse separat pe rafturile magazinelor. Oamenii trebuie să ştie ce cumpără, iar eticheta să fie clară şi să conţină informaţii complete cu privire la aceste produse. Patriotismul economic înseamnă protejarea producătorilor locali şi a produselor şi mâncării tradiţionale româneşti”, a adăugat Ciolacu.
Te-ar putea interesa și: Produsul retras de urgență din magazinele Mega Image. Este alertă alimentară în România