Este bine cunoscut faptul că prețurile produselor de bază din supermarket au crescut considerabil în ultimul an. Lista de cumpărături, care înainte era la îndemâna oricui, a devenit acum dificil de bifat în întregime în cazul familiilor care câștigă salariul minim. Haide să vedem, așadar, la ce trebuie să fii atent pentru a plăti cel mai mic preţ.
Nu mai este niciun secret pentru nimeni faptul că alimentele de bază s-au scumpit extrem de mult în ultima perioadă. Prin urmare, oamenii caută fel de fel de soluții prin care să mai economisească la coșul de cumpărături.
În cele ce urmează, își vom vorbi despre una dintre multele modalități prin care supermarketurile reușesc să capteze atenția clienților la rafturi, încurajând astfel vânzarea celor mai scumpe produse. Este esențial să cunoști acest truc, pentru a evita strategia de marketing la care retailerii apelează.
Una dintre tacticile folosite de supermarketuri, pe care puțini consumatori o cunosc, este „trucul raftului”. Acesta se traduce prin faptul că, atunci când mergi la cumpărături, ochii îți sunt întotdeauna atrași de cele mai scumpe produse din magazin.
Retailerii joacă cu prima privire a clientului, motiv pentru care au tendința de a pune produsele cele mai scumpe și mai profitabile la nivelul ochilor. În acest fel se va atrage toată atenția clienților supermarketului într-un singur loc, deci ce modalitate mai bună de a încuraja vânzările celor mai scumpe produse decât plasându-le în primul loc în care ne uităm atunci când intrăm pe un culoar?
Citește și: Ce secret ascunde culoarul din mijlocul magazinului Lidl. Ai trecut de zeci de ori și nu ai observat
Pe lângă plasarea celor mai scumpe produse în centrul raftului, un alt lucru pe care supermarketurile îl fac pentru a-i încuraja pe clienți să cheltuiască mai mult în coșul de cumpărături este să le plaseze în partea dreaptă a raftului.
Cea mai mare parte a populației este dreptace. Așadar, este mult mai confortabil și mai ușor să iei produsele din această parte a rafturilor decât din zona din stânga.
Prin urmare, clienții sunt sfătuiți să se uite în sus și în jos înainte de a ajunge la rafturile din mijloc, deoarece produsele de marcă se află adesea pe rafturile de sus și de jos ale supermarketului, iar cele care sunt mai puțin profitabile pentru supermarket se află de obicei pe rafturile de sus și de jos. De asemenea, nu uita să privești din când în când și în stânga.
Citește și: Motivul real pentru care magazinele IKEA se află la periferiile orașelor mari. Secretul gigantului suedez