Cei mai mulți dintre români nu știu cum să procedeze atunci când sunt la semafor. Să stea cu ambreiajul apăsat sau nu. Specialiștii au spus acum de ce trebuie să decuplezi ambreiajul când stai la semafor. Care este avertismentul experţilor, de fapt.
Cuplați sau decuplați ambreiajul la semafor, este întrebarea care îi bagă în ceață pe cei mai mulți dintre șoferii români.
Fiecare șofer are metoda lui, însă cu toții trebuie să ia aminte de la sfaturile profesioniștilor, pentru că altfel problema se va transforma într-una foarte costisitoare.
Alegerea metodei greșite pentru atunci când stai la volan poate fi foarte costisitoare, adică piesele care pot ceda din această cauză sunt ptintre cele mai scumpe, la fel ca și manopera pentru înlocuirea lor.
Dacă preferați să lăsați mașina în viteză atunci când vă aflați la semafor stând cu piciorul apăsat pe pedaua de ambreiaj nu numai că vă stresați piciorul, însă puneți și o presiune extremă asupra întregului kit de ambreiaj.
După cum scriu experții auto ai revistei Focus, printre altele, poate să apară „deteriorări ale rulmentului de presiune” .
Rulmentul de presiune face parte din ambreiaj, iar acesta are rolul de a transmite presiunea de la pedala de ambreiaj la placa de presiune. Principalul scop al acestuia este să cupleze și să decupleze ambreiajul.
Dacă apăsați ambreiajul cât sunteți la semafor, forța arcului ambreiajului apasă pe rulment.
Dacă țineți mașina „în viteză” permanent la semaforul roșu, veți lăsa ambreiajul să „alunece” ca urmare a acestei erori și veți provoca o uzură foarte rapidă.
Mulți dintre șoferi au stat mereu la semaforul roșu cu piciorul pe ambreiaj și au ajuns mai repede la service.
Experții mecanici spun că stricatul ambreiajul poate fi detectat prin „zgomote neplăcute atunci când ambreiajul este apăsat”. De asemenea, devine din ce în ce mai dificil să calcăm pedaua de ambreiaj.
În acest caz, întregul kit de ambreiaj trebuie înlocuit complet. Costul minim pentru schimbarea kitului de ambreiaj este de 400-500 de euro.
În concluzie, cu cât vei lăsa autoturismul mai mult pe liber atunci când ai ocazia, fără a mai apăsa ambreiajul, cu atât vei ajunge mai greu la service pentru înlocuirea lui.