După ce Mark Zuckerberg lua decizia de a schimba numele companiei sale în „Meta” și după concedierea unui număr important de angajați, miliardarul anunță câteva schimbări importante în structura Facebook și Instagram. Anunțul făcut de Mark Zuckerberg vine după o perioadă extrem de volatilă și cu mari pierderi financiare la bursa americană.
Cofondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, și-a văzut averea netă diminuată cu aproape 30 de miliarde de dolari în urma prăbușirii record a acțiunilor Meta, pe 3 februarie a.c. Cu o avere netă actuală de 84,3 miliarde de dolari, potrivit Forbes, este pentru prima dată din vara anului 2015 când miliardarul de 37 de ani nu se mai află printre cei mai bogați 10 oameni de pe glob. Zuckerberg deține aproape 13% din compania Meta, care deține Facebook, Instagram, Whatsapp.
Pierderea de 29,8 miliarde de dolari a lui Mark Zuckerberg este a doua cea mai mare pierdere într-o singură zi din istorie, fiind depășită doar de cea de 35 de miliarde de dolari pe care cel mai bogat om din lume, Elon Musk, a pierdut-o în noiembrie, după ce a scris pe Twitter despre vânzarea a 10% din acțiunile sale la Tesla. Musk a mai pierdut 25,8 miliarde de dolari din averea sa netă săptămâna trecută, relatează Bloomberg.
Acțiunile Meta s-au prăbușit după ce compania a avertizat asupra unei creșteri mai slabe decât se aștepta a veniturilor în următorul trimestru și a spus că recentele modificări ale confidențialității din partea Apple vor costa compania 10 miliarde de dolari, potrivit CNBC.
Scăderea de 26% a fost cea mai mare prăbușire înregistrată vreodată de Meta într-o singură zi și a șters peste 200 de miliarde de dolari din capitalizarea sa bursieră, de asemenea, un record. Zuckerberg a devenit miliardar pentru prima dată la 23 de ani, după IPO-ul Facebook din 2008. Pe măsură ce rețeaua de socializare a crescut în mărime, inclusiv prin achizițiile Instagram și WhatsApp, a crescut și valoarea netă a fondatorilor săi.
Vezi și: Ce au făcut influencerii după ce Facebook și Instagram au avut probleme timp de 7 ore
CEO-ul Meta, Mark Zuckerberg, a anunțat duminică un nou serviciu de abonament plătit pentru Facebook și Instagram, acordând utilizatorilor un cec albastru pentru o taxă lunară. Meta Verified va costa 11,99 dolari pe lună pe web și 14,99 dolari pe lună pe iOS. Acesta se lansează în Australia și Noua Zeelandă în această săptămână, înainte de o lansare mai largă.
Abonamentul „vă permite să vă verificați contul cu un document de identitate guvernamental, să obțineți o insignă albastră, să beneficiați de o protecție suplimentară împotriva conturilor care pretind că sunt dumneavoastră și să aveți acces direct la asistență pentru clienți”, a declarat Zuckerberg.
Fondatorul Facebook a precizat că asigurarea accesului direct la asistență pentru clienți va costa o sumă semnificativă de bani, care va fi compensată cu veniturile din abonamente. Noua opțiune vine după ce Twitter a lansat o versiune îmbunătățită a propriului serviciu cu plată, Twitter Blue, care le permite utilizatorilor să obțină un profil verificat și alte beneficii.
Elon Musk a lansat Twitter Blue la scurt timp după ce a încheiat acordul de 44 de miliarde de dolari pentru achiziționarea companiei anul trecut. El a declarat la acea vreme că Twitter înregistra o scădere masivă a veniturilor din cauza exodului advertiserilor de pe platformă.
Meta s-a confruntat cu propriile probleme în ultimul an și jumătate, acțiunile companiei scăzând cu aproximativ 54% de la maximul înregistrat în septembrie 2021. Gigantul social media a concediat aproximativ 11.000 de angajați în ultimele luni, parte a unui declin mai larg în rândul marilor companii de tehnologie.