Căruciorul de cumpărături este esențial când mergi la supermarket și ai de achiziționat mai multe produse. Ți s-a întâmplat și ție să te confrunți cu situația în care acesta deviază spre stânga? Nu îți fă griji, ni se întâmplă tuturor. Există și o explicație a acestui lucru. De ce cărucioarele de cumpărături sunt greu de manevrat, poți afla în rândurile de mai jos.
Probabil și tu te-ai luptat cu căruciorul de cumpărături când ai mers la magazin. Poate că te-ai simțit puțin prost sau jenat de situație, însă nu trebuie să privești lucrurile astfel. De fapt, nu este vina ta că, de cele mai multe ori, căruciorul de cumpărături face un fel de drifturi sau deviază spre stânga.
Este dificil să găsești un cărucior de cumpărături care să nu devieze în direcția greșită. Există o explicație foarte simplă a felului în care poate fi manipulat un cărucior de cumpărături. Totul are legătură cu un truc folosit, în general, de marile lanțuri de magazine, precum Lidl sau Kaufland.
Te-ai gândit vreodată că modul în care manipulezi căruciorul de cumpărături ar putea avea legătură cu o tehnică psihologică de a te determina să cumperi mai multe produse? S-ar putea să sune ciudat, însă multe voci din domeniul comercial susțin că aceasta ar fi realitatea.
Majoritatea oamenilor sunt dreptaci. Dacă un cărucior de cumpărături deviază spre stânga, îl controlezi cu mâna stângă. Astfel, mâna dominantă, cea dreaptă, o ai liberă pentru a lua produse de pe rafturi. Când te confrunți cu un cărucior care îți ridică probleme, ai tendința de a-ți face mai repede cumpărăturile și de pleca din magazin. Numai că, fiind pe grabă, clientul cumpără, de obicei, mai multe produse decât este necesar.
Mai există și un alt „truc” special folosit de către reprezentanții lanțurilor mari de magazine pentru a determina clienții să facă mai multe cumpărături. Cărucioarele mai prezintă un element, implementat cu scopul de a te determina pe tine, din postura de client, să faci mai multe achiziții sau să petreci mai mult timp în magazin.
Ai observat că, de obicei, nu poți să te deplasezi foarte repede cu căruciorul prin magazin? Ei bine, căruciorul de cumpărături prevede o frână care îl încetinește. Totul, cu scopurile anterior amintite.
Un alt secret știut mai puțin de clienți are legătură cu rafturile inferioare din magazine. Când mergi la cumpărături, nu uita să arunci o privire și pe rafturile din zona inferioară. De obicei, reprezentanții magazinelor plasează cele mai scumpe produse la nivelul ochilor cumpărătorilor. Pe măsură ce vei face tranziția spre rafturile de jos, vei observa că prețurile încep să scadă. Și asta nu înseamnă că produsele expuse în zona cu pricina sunt, neapărat, de proastă calitate.