Lanțul de magazine Lidl se bucură de un succes enorm atât în România, cât și în alte țări europene. Cu toate acestea, retailerul german întâmpină și probleme. Recent, compania a fost amendată pentru vânzarea ilegală a unui produs, din cauza căruia un minor și-a pierdut viața.
Celebrul lanț de supermarketuri Lidl are probleme, după ce două sticle de vodcă fuseseră cumpărate de doi tineri înainte să iasă la drum cu scuterul lor. Retailerul german a fost amendat cu 5000 de euro pentru vânzarea ilegală de alcool către un minor. Acum, compania se apară și spune că va ataca hotărârea.
Adolescenții au făcut accident cu scuterul, după ce au cumpărat tărie dintr-un magazin Lidl. De curând, supermarketul a fost condamnat la o amendă de 5.000 de euro de către instanța din Bayonne (Pyrénées-Atlantiques, sud-vestul Franței) pentru vânzare ilegală de alcool către minori, scrie BFMTV.
Judecătorii francezi au urmat decizia parchetului, considerând că lanțul de supermarketuri nu a mers „până la finalul procesului de verificare” a vârstei clienților. Lidl va ataca hotărârea, „pentru că nu a săvârșit această infracțiune”. În ședința ținută în urmă cu o lună, avocatul companiei a pledat pentru eliberare, considerând că nu i se poate atribui „nicio vină”.
Mama victimei, un băiat de 16 ani, făcuse plângere împotriva retailerului german, „pentru ca moartea fiului său să nu fie în zadar”, a indicat avocatul său, Antoine Tugas, în timpul procesului.
La data de 8 mai 2021 (ora 18.15), adolescentul, care avea o alcoolemie de 0,56, conform autopsiei, a murit în urma coliziunii cu un stâlp în Urrugne, lângă Hendaye, după ce fusese lovit de prietenul său cu scuterul, de asemenea aflat sub influența băuturilor alcoolice.
Judecat la tribunalul pentru minori, el a fost găsit vinovat de omor din culpă. Două sticle de votcă fuseseră cumpărate de cei doi tineri la scurt timp după ora 13.00, în ziua accidentului, potrivit procuraturii.
În ședință, avocatul Lidl afirmase că este „imposibil de știut cu certitudine” că achiziția a fost într-adevăr făcută de către minori, prin avansarea ipotezei unei terțe persoane, majoră, care ar fi plătit pentru cei doi adolescenți.
Mama băiatului care a murit pe scuter, după ce a cumpărat alcool de la Lidl, denunță o „vină gravă” a magazinului. În timpul plății, pe ecranul casieriei este afișat un mesaj care trebuie să valideze vârsta legală a cumpărătorului. Angajatul din ziua tragică a „estimat” că adolescenții „erau majori”, fără să-și amintească că i-a văzut.