09 dec. 2022 | 16:43

De ce acte ai nevoie pentru angajare. Lista completă cu documentele necesare

Știri generale
De ce acte ai nevoie pentru angajare. Lista completă cu documentele necesare

Dacă ești în căutarea unui loc de muncă sau dacă ești proaspăt angajat, probabil că te întrebi de ce acte ai nevoie pentru angajare. Atunci când un nou angajat începe să lucreze, angajatorii au câteva responsabilități pentru a-l include. Unele dintre aceste responsabilități includ prelucrarea și păstrarea la dosar a documentelor corespunzătoare.

Procesul de angajare este unul simplu, dar foarte important. Necesită atenție sporită în ceea ce privește anumite aspecte. Pentru a evita amenzile, aceasta trebuie făcută cu mare atenție și rigurozitate și în conformitate cu prevederile legale.

De ce acte ai nevoie pentru angajare. Documentele pe care le pot solicita angajatorii

Primul pas în procesul de angajare, înainte de a semna contractul de muncă este efectuarea examenului de medicină a muncii. Acesta este obligatoriu, iar lipsa lui poate duce la anularea contractului. Angajatorul este cel care va face programarea la clinică și tot el plătește și consultația. Cu ajutorul acestui examen se stabilește dacă angajatul este sau nu apt pentru postul pe care urmează să fie angajat.

În momentul în care un angajat ajunge la etapa semnării contractului de muncă, trebuie să știe că trebuie să prezinte copii xerox după următoarele documente, care se vor păstra de către angajator la dosarul personal al angajatului:

  • Copia cărții de identitate sau a pașaportului sau dovada de rezidență;
  • Copii xerox după actele de studii;
  • Copii xerox după certificatele de participare la cursurile de instruire sau perfecționare
  • Avizul medicului de la medicina muncii (fișa de aptitudini).
De ce acte ai nevoie pentru angajare

Documentele necesare la angajare

Angajatorul trebuie să se ocupe și de formalitățile în ceea ce privește instructajul angajatului, încă din primele zile de activitate ale acestuia. Acestea sunt reprezentate de:

  • Instructajul privind Securitatea și Sănătatea în Muncă (SSM)
  • Instructajul de Prevenire și Stingere a Incendiilor (PSI).

Alte documente necesare la angajare

La angajare mai pot fi solicitate de către angajator și alte documente, pe care acesta le consideră a fi importante. Actele pot fi solicitate sau aduse și ulterior și vor fi păstrate la dosarul personal al angajatului. Acestea sunt necesare pentru pentru a certifica legalitatea și corectitudinea și pentru a completa în registru, precum și pentru a calcula salariului corect. Iată despre care acte este vorba:

  • Adeverința medicală eliberată de către medicul de familie al angajatului;
  • Certificatul de naștere
  • certificatul de căsătorie – dacă este cazul
  • certificatul de naștere al copiilor – dacă este cazul
  • hotărârea de divorț – dacă este cazul
  • Copie a carnetului de muncă sau copii ale adeverințelor de la locurile de muncă anterioare (cum ar fi decizia de încetare, adeverința de vechime sau adeverința cu stagiul de cotizare CAS)
  • Recomandări de la locurile de muncă anterioare;
  • Cazierul judiciar – ( pentru posturile de avocați și consilieri juridici, funcționari publici, gestionari, paznici sau gărzi de corp, medici/farmaciști/dentiști ;
  • Curriculum vitae, semnat și datat de către angajat;
  • Oferta de angajare;
  • Fișa postului;
  • Copie a livretului militar – dacă este cazul;
  • Copie a permisului de conducere – dacă se solicită;
  • Extrasul bancar pentru contul în care se virează salariul;
  • Procese verbale de primire a bunurilor companiei, cum ar fi: telefon mobil, laptop, automobil.