În ultima vreme mulți s-au întrebat dacă trotinetele electrice sunt un pericol pentru ceilalți? Plecând de la acest aspect, parlamentarii români au propus un nou amendament prin care ar putea să se schimbe lucrurile. În speță, amendamentul prevede că se schimbă viteza permisă pentru trotinetele electrice. În cele ce urmează aflăm cât de mult va scădea viteza de deplasare cu aceste mijloace de transport.
În ultimii ani trotinetele electrice au crescut exponențial în popularitate. De asemenea, vânzările au crescut vertiginos pe piața globală. Până la sfârșitul anului, se preconizează că scuterele electrice vor atinge jumătate de miliard de curse la nivel global. Motivul este simplu, mulți navetiști optează pentru trotinetele electrice ca soluție accesibilă, convenabilă și accesibilă pentru problemele lor de transport.
Din nefericire, au crescut și problemele de siguranță. Rapoartele culese din mai multe părți ale lumii unde se vând trotinetele electrice au scos la iveală frecvența tot mai mare a accidentelor.
Acesta este locul unde se întâlnește cauciucul cu drumul. „Naivitatea și noțiunile preconcepute anulează impactul pozitiv pe care scuterele electrice l-au adus societății.”, spun specialiștii în circulație.
Dacă ar fi să facem un bilanț al părerilor pro și contra, am observa, din păcate, că mulți resping acest mijloc de transport.
Pe de-o parte, folosirea acestora ca mijloc de transport, ar diminua aglomerațiile și, implicit poluarea cu noxe. Deci, acest aspect ar fi un punct pentru tabăra pro.
Pe de alta, dacă luăm în considerare, totuși, că trotinetele electrice au o viteză de deplare, relativ, mare, atunci raportul pro-contra, merge către tabăra negaționiștilor
Explicația este simplă! Viteza maximă medie a tuturor trotinetelor electrice pentru adulți este astăzi de 42 kmh. Majoritatea scuterelor electrice au o viteză maximă de cel puțin 25 kmh.
Un număr mare dintre ele pot merge mult mai repede decât atât, cea mai rapidă trotinetă electrică din prezent putând atinge viteze de 160 kmh.
Dacă luăm valorile în considerare, și faptul că mulți le folosesc pe trotoare, atunci este firesc că viteza să fie mult mai mică. Deci trecem în contul taberei contra, cel puțin două puncte.
Vezi și: Trotinetele electrice, înmatriculate și înregistrate la RAR: ce spune noul proiect de lege
Înainte de a vorbi despre noile demersuri din Parlamentul României, mai este necesară o informație (poate fi una pro, cine știe!).
În ciuda accidentelor raportate și a solicitărilor de interzicere a trotinetelor electrice, cercetările au demonstrat că acestea sunt mai puțin periculoase decât credeți.
Mai mult, în comparație cu accidentele de bicicletă, trotinetele electrice prezintă mai puține riscuri. Statisticile au arătat că acest fel de transport este mai sigur decât mersul pe bicicletă, culmea?!
Concluzia covârșitoare și de netăgăduit de ce se produc accidente se datorează practicilor iresponsabile de conducere ale proprietarilor înșiși și NU a trotinetelor. Toate trotinetele electrice pot uneori să funcționeze defectuos și să provoace accidente, dar aproape niciodată nu reprezintă cauza principală a accidentelor.
Revenind la noul amendament depus de deputatul PNL, Gabriel Andronache, conform documentului, dacă se aprobă, se schimbă viteza permisă pentru trotinetele electrice.
Mai exact, limitarea ar merge până la viteza maximă de 15kmh. Noul document ar modifica legea existentă încă din 2019. Legea limita deja viteza trotinetelor electrice la 40kmh.
În lege se specifică clar faptul că au voie să circule pe carosabil. Din păcate, majoritatea sunt regăsite și pe trotoare.
Dacă tot se aduc amendamente, ar trebui ca în lege să fie stipulate și amenzile pentru cei care circulă pe trotoare, nu credeți?