Nicolae Ceaușescu le-a oferit românilor o viață grea, dar a și adus câteva lucruri reușite țării. Printre puținele lucruri bune pe care le-a făcut se numără transportul sub pământ. Din nefericire, o gafă de proporții a liderului comunist i-a lăsat pe bucureșteni fără scări rulante unde era cea mai mare nevoie.
Lucrările metroului bucureștean au început în anul 1975. Cu toate că nu era în planul lui Ceaușescu, a semnat actul care a dat undă verde lucrărilor pentru transportul sub pământ. Totuși, rețeaua de tuneluri s-a construit în funcție de mofturile fostului lider comunist. Proiectul prevedea două mari linii care să lege nordul cu sudul și estul cu vestul, iar un inel circular de tunele să lege cele patru capete ale magistralelor. Primii muncitori care au lucrat la metrou nici nu știau ce este proiectul pe care se străduiau să-l termine cât mai repede. Un ţăran venit din Moldova spărgea strada pentru un viitor şantier. Un băiat de Bucureşti îl întreabă:
„Băi, nea Ioane, ce faci dumneata acolo?”, “Scot chetrele astea, nu vezi?”, „Lasă chetrele, spune-mi ce lucrare se execută, ce va fi în final?”, „Metrău!”, „Bine, şi ce e ăla metrou?”, „Metrău, dracu ştie!”
Sursa: Historia.ro
Surpriza a venit atunci când după ce s-a aflat ce construiește Nea’ Nicu, s-a aflat și de faptul că nu dorea în ruptul capului să facă și scări rulante. Proiectanții i-au solicitat Dictatorului acordul de a face „escalatoare”, dar el a refuzat vehement. Acesta înțelesese, de fapt, altceva și a strigat cât de tare a putut „Ce ne trebuie nouă excavatoare aici?” Tovarășul nu știa că escalatoarele erau scările rulante. Mai apoi a fost lămurit despre acestea, dar tot a refuzat spunând că bucureștenii sunt și așa grași, așa că le-ar prinde bine mișcare.