La nivel internațional, se dezvoltă un interes tot mai mare pentru sistemul online de învățământ. Nu este deloc un fenomen nou, dacă privim lucrurile din perspectiva evoluției profesionale a unui student. De altfel, în perioada pandemiei de coronavirus, mulți au profitat de sistemul online de învățământ pentru a câștiga câțiva bani în plus. Alte state sunt mult mai pregătite decât țara noastră pentru a îmbrățișa acest concept. Află în rândurile următoare despre ce este vorba. România, pe ultimul loc în topul țărilor UE cu studenți care lucrează.
A lucra în timpul facultății nu este doar o idee care câștigă din ce în ce mai multă tracțiune. Ea capătă și popularitate. Din acest motiv, la nivel internațional, multe instituții caută modalități de a ajuta studenții să profeseze fără a renunța la studiile universitare.
Noile generații de cursanți care intră pe piața muncii trebuie să învețe noi competențe și să fie mereu deschise la adaptarea într-un mediu nou. Pot face acest lucru foarte ușor, profitând la maximum de tehnologie. S-a întâmplat și în alte state membre ale Uniunii Europene, unde autoritățile au ajutat la efectuarea acestei tranziții.
Cei mai mulți studenți, cu vârste până în 29 de ani, care lucrează în timpul facultății se află în Țările de Jos. Potrivit celor mai recente analize, 70% dintre studenții de pe băncile facultăților din Țările de Jos activează și la un loc de muncă.
Al doilea stat care prezintă cel mai mare număr de studenți care lucrează în timpul facultății este Danemarca, cu un procent de 49%, urmată de Germania, cu un procent de 42%.
Spre deosebire de celelalte state din Uniunea Europeană, România se află pe ultimul loc din acest punct de vedere. Ca student, nu îți găsești un job foarte repede în România. Doar 2% dintre studenții din țara noastră lucrează în timp ce fac și facultate, potrivit Agenției Naționale de Presă.
Și nici nu e de mirare, dacă privim imaginea de ansamblu a consecințelor sistemului de învățământ asupra unui student român. Problema extinderii sistemului online de învățământ în țara noastră se lovește de foarte multe opinii divergente, la momentul actual. Există, bineînțeles, avantaje și dezavantaje ale educației online.
Principalele motive pentru care sistemul online de învățământ a fost preferat la nivelul UE de studenții care au ales să și lucreze în timpul facultății au avut de-a face cu: nivelul ridicat de accesibilitate, comoditatea ridicată, educația mai puțin costisitoare, accentul mai mare pe dezvoltarea personală, învățarea personalizată, flexibilitatea, nivelul mai scăzut de stres.