Magazinele din România care au ajuns la vânzări record! Una din piețele care a cunoscut o creștere importantă, spun analiștii, este cea de bricolaj. Companii, precum Dedeman, Leroy Merlin, Bricostor, au reușit să aibă profituri extrem de mari, cel puțin în 2022. Conform analiștilor, aceste magazine au ajuns la vânzări record. Specialiștii au mai spus că niciodată nu s-a mai întâmplat așa ceva.
Dedeman, MatHaus, Brico Dépôt și Hornbach sunt cele mai importante companii de retail de pe piața românească de bricolaj. Finalul anului 2021 a poziționat Dedeman ca lider național în retailul de materiale de construcții și amenajări interioare.
Compania, cu capital sută la sută românesc, și-a continuat expansiunea în 2021, deschizând trei magazine în Sfântu Gheorghe, Blejoi și Câmpulung Moldovenesc. Rețeaua națională de magazine a ajuns la 57 de unități la sfârșitul anului trecut. Investiția totală a Dedeman în deschiderea acestor trei magazine în 2021 a fost de 35,5 milioane de euro.
În prezent, Dedeman are peste 12.000 de angajați în cele 57 de magazine, operează cinci centre logistice și propria flotă logistică și comercializează o gamă de peste 50.000 de articole pentru casă și grădină. Magazinele au suprafețe de vânzare cuprinse între 7.500 metri pătrați și 18.000 metri pătrați.
Un alt jucător pe piața de bricolaj, Leroy Merlin, are în 2022, deja 20 de magazine în România. Lanțul francez de bricolaj a deschis cea de-a 20-a locație pe 13 mai 2022, în Brașov, unde are deja un magazin. Aproximativ 23.000 de articole în total sunt oferite în noul magazin Astra din Brașov.
Odată cu noua deschidere, Leroy Merlin a introdus și noul său showroom de bucătării cu brandul propriu „Delinia iD”. Produsele din lemn sub această marcă sunt certificate 100%.
Potrivit lui Frédéric Lamy, CEO al Leroy Merlin România, cel de-al 20-lea magazin marchează „un nou pas în strategia noastră de dezvoltare prin care dorim să devenim prima opțiune a românilor în materie de bricolaj și soluții pentru locuințe”.
Cei doi, precum și celelalte magazine de bricolaj, au înregistrat în aceste luni profituri extrem de mari. Motivul este unul cât se poate de la vedere, și anume teama populației de a rămâne fără căldură la iarnă.
Aceste termeri vin pe fondul actualei crize, iar explozia de vânzări s-a înregistrat la materialele de izolare termică. Ultimele luni au înregistrat creșteri la vânzarea de materiale izolante termic, așa cum spuneam pe fondul temerilor pentru această iarnă.
Creșteri semnificative s-au înregistrat, de exemplu, la vata pentru izolare termică, dar și la alte materiale de construcții. Într-o analiză recentă s-a constatat că, în raport cu 2010, când se înregistra un total de 3 miliarde de lei ca cifră de afaceri, în 2020 a ajuns la 18 miliarde.
Încă nu s-au analizat concret datele pentru aceste prime 8 luni ale anului 2022, dar experții spun că niciodată nu s-a mai întâmplat așa ceva, și că piața de bricolaj va crește în continuare.