Angajat al companiei Amazon diangosticat cu boala Crohn a deschis proces pentru lipsa accesului la baie. Cazul ridică din nou întrebări cu privire la politicile privind accesul la baie ale Amazonului și descrie regulile „neobișnuite”.
Un angajat dintr-un centru de apel Amazon din Kentucky a solicitat managerilor flexibilitate în programul de pauză al companiei pentru a se adapta nevoilor de baie care decurg din boala lui Crohn – o afecțiune inflamatorie dureroasă, cronică și imprevizibilă.
Dar, în schimb, un supraveghetor l-a acuzat că a furat timp și a fost concediat, el a deschis un proces împotriva companiei în care acuză discriminări în conformitate cu legea americanilor cu dizabilități (ADA) și legea Kentucky.
Cazul ridică din nou întrebări cu privire la politicile de baie ale Amazonului, care au fost evidențiate într-o carte a unui autor britanic anul trecut care a descris lucrătorii din depozite luând măsuri extreme pentru a se elibera pentru a nu lăsa productivitatea să scadă – măsuri contestate de companie. „Nu monitorizăm pauzele de toaletă”, a spus gigantul tehnologic din comerțul din Seattle.
Plângerea ADA, înregistrată în Curtea de District a Statelor Unite din Lexington, Kentucky, prezintă un program de pauze strict și limitat la un centru de servicii pentru clienți Amazon din suburbia Winchester, care are aproximativ 900 de persoane angajate.
Angajatul Nicholas Stover trebuia să folosească baia mai frecvent decât programul permis ca urmare a bolii sale. El a cerut un program flexibil sau să fie mutat mai aproape de baie, dar i s-au refuzat acele spații de cazare, susține el în proces.
Amazon a refuzat să comenteze litigiile pendinte și a trebuit să depună un răspuns în fața instanței. Bart Greenwald, avocat care îl reprezintă pe Stover cu firma de avocatură Duncan Galloway Egan Greenwald, a refuzat să se extindă asupra problemei dincolo de faptele invocate în plângere.
Experții legii cu privire la dizabilități care au examinat plângerea au considerat că cererile de cazare ale lui Stover sunt rezonabile și este puțin probabil să producă o povară nejustificată pentru companie – standardele definite în ADA, care a fost modificată în 2008 pentru a include simptome ale unor boli, cum ar fi Crohn atunci când se limitează substanțial o activitate de viață majoră.
Ei au spus că, fără a auzi mai multe detalii, totuși, nu este posibil să știm dacă politicile care l-au afectat pe Stover au fost răspândite – așa cum se pretinde în plângere – sau impuse la discreția unui manager individual, sau dacă există mai multe povești care nu sunt incluse în reclamație.
Stover și-a dezvăluit boala către Amazon atunci când a solicitat un loc de muncă și în timpul instruirii la centrul de apel al serviciului clienților din Winchester. A început să lucreze pentru Amazon în noiembrie 2016.
„Episoadele de simptome ale bolii Crohn pot apărea fără avertisment și pot necesita un răspuns urgent, inclusiv necesitatea imediată a facilităților de baie”, se arată în plângerea lui Stover. Însă Stover nu a fost informat cu privire la politicile companiei de pauză și programare – pe care avocații săi îi descriu în plângere drept „draconici”, „nestăpâniți” și „inumani” – înainte de a fi angajați.
Angajatul tipic al centrului de apel a lucrat o tura de nouă ore – Stover era pornit de la 2 p.m. până la 11 p.m. – preluarea apelurilor de la clienți și soluționarea problemelor tipice de comerț electronic, cum ar fi furnizarea informațiilor despre produs, gestionarea returnărilor și restituirilor și urmărirea pachetelor. Schimbarea standard a inclus trei pauze: o oră pentru mese și două pauze de 15 minute, programate de Amazon și intolerabile de angajați, potrivit reclamației.
În plus, angajaților li se acorda un timp personal neprogramat de până la 10 minute pe schimb și nu mai mult de 20 de minute pe săptămână. Timpul depășit pauzele programate și alocarea săptămânală de 20 de minute „va supune angajatului o mustrare și alte posibilități disciplinare”, se arată în reclamație.
Din cauza bolii sale, Stover a trebuit să folosească baia mai des decât le permiteau politicile companiei, iar el a fost mustrat în permanență, potrivit reclamației. Dar i s-a oferit o majorare și a fost promovat la o echipă numită căutare și salvare care se ocupă cu probleme dificile de servire a clienților.
Șase luni de angajare la Amazon, Stover, cu sprijinul unui medic, a solicitat cazare. Medicul său, completând un formular de cerere de cazare Amazon, a scris că Stover „trebuie să aibă o instalație de baie disponibilă.”
Amazon nu s-a oferit să-i mute biroul mai aproape de baie, la o distanță de un minut la două minute; nici nu a oferit opțiuni pentru pauze de baie neprogramate sau de urgență sau orice alte modificări ale structurii de lucru pentru a se adapta dizabilității sale, potrivit reclamației.
Un ofițer de resurse umane i-a spus lui Stover că, în cazul în care compania se potrivește cu necesitățile sale de baie, ar trebui să o facă pentru toată lumea, susține reclamația.
„Nu este cazul cu un spațiu de cazare ADA”, a spus Eve Hill, avocat pentru drepturi de invaliditate cu Brown, Goldstein și Levy, care a fost anterior adjunct procuror general adjunct în Departamentul pentru Drepturi Civile al Departamentului SUA. O cazare acordată unui angajat nu creează un precedent pentru nicio altă persoană sau altei persoane cu același handicap, cu atât mai puțin a tuturor angajaților, a spus ea.
Matthew Dietz, directorul litigiilor al Grupului de Independență pentru Dezabilitate, un non-profit din Miami care reprezintă persoanele cu dizabilități, a declarat că unele entități oferă cazare pentru o populație mai largă – o practică cunoscută sub numele de design universal – pentru că de multe ori este mai ușor să existe un singur set de reguli pentru toată lumea.
Hill a spus că majoritatea cazărilor ADA nu se referă la reducerea cantității de muncă pe care o realizează un individ, ci le permite să efectueze acea muncă într-un mod diferit, care încă respectă standardele de productivitate.
„Nu se referă la cât de mult ai muncit, ci la modul în care îl faci”, a spus ea.
Hill a menționat că procesele referitoare la accesul la baie au devenit mai puțin comune, pe măsură ce economia s-a îndepărtat de fabricație.
„Acest lucru era mai frecvent în zilele liniei de asamblare în care făceai un anumit lucru unui widget care continua să treacă pe lângă tine cu un anumit ritm toată ziua”, a spus ea. O absență frecventă ar putea perturba linia. „Din ce în ce mai puține companii au acest gen de probleme”, a adăugat Hill. Companiile „sunt mult mai flexibile cu privire la momentul în care mergeți la baie, luați o ceașcă de cafea, beți un pahar cu apă… atât timp cât nu interferează cu numărul efectiv de ore lucrate și lucrări finalizate.”
Stover susține în plângere că un supraveghetor Amazon l-a acuzat în scris că i-a luat „prea mult timp personal” și i-a spus că utilizarea băii sale se ridică la „furtul de timp”. În plângere, Stover susține că supraveghetorul său i-a spus că se datorează „furtului din timp”. Pierderea locului de muncă i-a costat lui Stover veniturile și acoperirea medicală și au dus la agravarea bolii sale, printre alte prejudicii, potrivit plângerii, care susține încetarea greșită din cauza discriminării pe handicap.
El susține, de asemenea, că Amazon a respins cererea lui Stover de ajustare a programului său pentru a-și lua o zi liberă pentru a primi o perfuzie intravenoasă ca tratament pentru boala sa, aproximativ o dată la 56 de zile. El caută un proces al juriului și un prejudiciu de minimum 3 milioane USD.