De ce nu trebuie să răcești mașina înainte să pleci la drum. Titi Aur, fost multiplu campion național de raliuri susține că vremea călduroasă este un adversar de temut pentru toți șoferii. Celebrul pilot a dat câteva sfaturi de șofat pe vreme caniculară, care pot fi văzute în rândurile de mai jos.
Titi Aur reamintește tuturor românilor că potrivit statisticilor, iarna au loc cele mai multe accidente rutiere, însă vara se înregistrează cel mai mare număr de victime ale unor asemenea evenimente rutiere.
„Toată lumea pleacă de la ideea că e vară, e soare, e maximă vizibilitate și atunci parcă totul din jurul tău te îndeamnă să mergi cu viteză pe șosele. Mai ales atunci când te grăbești să ajungi mai repede în stațiune, la hotel sau pur și simplu acasă. Iar astea sunt condițiile ideale care ascund în fapt cele mai multe victime ale accidentelor rutiere.
Cei mai mulți dintre șoferi știu asta, vă asigur, și totuși avem de-a face cu un număr ridicat de accidente rutiere cu un procent substanțial de victime, inclusive pierderi de vieți omenești”, a spus Titi Aur, potrivit IMPACT.RO.
Pilotul mai este de părere că pe vreme caniculară orice șofer trebuie să fie atent la cel puțin trei situații care îi pot strica planurile de vacanță.
„În primul rând rând, canicula se răsfrânge și asupra asfaltului. Cei mai mulți dintre șoferi știm că vara înregistrăm cea mai bună aderență. Dar uităm că peste un anume prag de temperatură, când asfaltul începe să se resimtă, ba chiar să se topească de-a dreptul, e un semnal că nu mai avem cea mai bună aderență pentru cauciucurile mașinilor noastre.
Ca atare, prudența ne va va face să reducem viteza noastră de deplasare dacă sesizăm că ne confruntăm cu un asemenea scenariu”, mai spus Titi Aur.
Potrivit experienței sale, un al doilea semnal de alarmă e dat de eventuala supraîncălzire a autoturismului.
„Chiar dacă credem că avem la dispoziție un bolid modern, e bine să nu-i uităm niciodată limitele. Iar în cazul în care mergem spre munte și avem de urcat pante, multe cu un unghi dificil de abordat, mai ales în situația în care ducem cu noi un număr sporit de pasageri în mașină, e bine să fim atenți la acest aspect. Ce să mai vorbim dacă luăm remorca după noi?!”, mai spune Titi Aur.
Un alt semnal de alarmă tras tot de Titi Aur este referitor la diferențele semnificative de temperatură care se pot înregistra între habitaclul mașinii personale și exterior.
„Cei mai mulți dintre șoferi răcesc interiorul mașinii înainte de plecare, pe o vreme caniculară. Însă, pentru cei care se știu cu afecțiuni de inimă sau de plămâni o temperatură de 22 de grade Celsius, în care intri brusc, după ce ai stat minute bune în exteriorul mașinii, la 38 de grade, să spunem, nu e deloc indicată”, a conchis Titi Aur, potrivit sursei citate mai sus.