Veste bună pentru români după noile decizii luate la nivelul Guvernului privind îmbunătățirea serviciilor medicale. În cursul zilei de ieri, ministrul Sănătății a anunțat aprobarea unei ordonnațe, privind reforma în domeniul sănătăţii. Află ce schimbări vor urma să aibă loc în viitorul apropiat!
În cursul zilei de miercuri, Ministerul Sănătății a transmis un comunicat de presă prin care informează populația cu privire la aprobarea Ordonanței pentru modificarea şi completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii.
Potrivit informațiilor transmise de MS, acest act normativ are rolul de a stabili criterii noi de formare a angajaților din Sănătate, dar și de ocupare a posturilor prin concurs pentru toate categoriile de funcții de conducere din sistemul de sănătate: manageri, directori executivi și directori executivi adjuncți ai direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, conducerea serviciilor de ambulanţă judeţene şi a Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov, directori generali, directori medicali, medic-șef, se arată în document.
Mai mult, din cauza problemelor întâlnite de-a lungul timpului privind proasta gestionare a managementului spitalelor, ordonnața aprobată are ca scop încurajarea dezvoltării performanețelor manageriale, reușind astfel o îmbunătățire a calității servicilor medicale de care vor beneficia, în primul rând, pacienții.
În acest sens, MS a anunțat introducerea unor criterii de calitate aferente programelor de formare, elaborate de către Organizația Mondială a Sănătății, în programul de asistenţă tehnică din PNRR.
De asmenea, pentru asigurarea unei dezvoltări profesionale continue în zona de management, documentul aprobat impune necesitatea absolvirii la 3 ani a unui curs de scurtă durată în management sanitar sau managementul serviciilor de sănătate, care va fi avizat de Ministerul Sănătății, în baza criteriilor stabilite prin ordin al ministrului Sănătății.
Pentru a asigura o gestionare mai bună a managementului spitalelor, s-a decis alinierea mandatului managerilor de spitale cu cel al comitetelor directoare (formate din director medical, director de îngrijiri și director financiar) pentru a asigura funcționarea optimă a managementului. Până acum, mandatul unui manager de spital era de patru ani, în timp ce al comitetelor directoare, de 3 ani, generând astfel anumite decalaje care creau disfuncționalitate în anumite situații.
Pentru a crea un cadru legistlativ și optim pentru gestionarea problemelor aparute la nivelul resursleor umane și a managementului sistemului medical, s-a decis înființarea Institutului Naţional de Management al Serviciilor de Sănătate, ca instituţie publică cu personalitate juridică în subordinea Ministerului Sănătăţii. Institutul se va înființa prin reorganizarea Școlii Naționale de Sănătate Publică, Management și Perfecționare în Domeniul Sanitar București, se mai arată în document.
Pentru a sublinia importanța noilor modificări aduse în sistemul medical, ministrul Sănătății a insistat asupra unei schimbări rapide de reguli privind modul și criteriile după care se vor face noile alegeri.
“Este nevoie de o schimbare radicală și urgentă a modului în care sunt ocupate posturile de conducere din sistem. Performanța scăzută a sistemului de sănătate și ineficiențele sale sunt cauzate și de capacitatea administrativă și managerială redusă, deficitul forței de muncă și limitarea de formare profesională în domeniul managementului sanitar”, a declarat ministrul Sănătății, prof.dr. Alexandru Rafila.