Veste incredibilă pentru șoferii europeni. Autoritățile au anunțat că autoturismele alimentate cu benzină și motorină vor dispărea în Europa, în mai puțin de 15 ani. Ce au decis miniștrii Mediului din statele Uniunii Europene, în cadrul unei conferințe la Luxemburg.
Anunț cutremurător pentru șoferii statelor Uniunii Europene. În cadrul unei ședințe la Luxemburg, reprezentanții Ministerului Mediului din toate statele componente ale U.E, au decis ca autoturismele noi alimentate cu motorină și benzină vor dispărea în anul 2035.
În ciuda faptului că România a cerut o amânare de cinci ani, oficialii europeani nu i-au acordat-o, scriu jurnaliștii de la stirileprotv.ro. Decizia a fost luată marți, 28 iunie, de către cei 27 de miniștri ai mediului din Uniunea Europeană.
„Astăzi nimeni nu poate să estimeze cum va arăta piața autoturismelor în Europa în 2035. În momentul de față, aceste autoturisme sunt extrem de scumpe, ar fi o limitare a libertății și a drepturilor cetățenilor din România la acces pe piața auto unde să cumpere o mașină nouă.”, a menționat Tancszos Barna, ministrul Mediului.
Măsura a fost anunțată încă din 2021 de executivul european și are ca scop principal respectarea Pactului Verde european, ce presupune atingerea obiectivelor climatice, precum neutralitatea carbonului până în anul 2050.
Prin urmare, peste 13 ani, toți europenii, inclusiv românii, își vor putea cumpăra mașini noi doar electrice. Încă din 2021, România a început să vândă din ce în ce mai multe autoturisme electrice.
Mai exact, în ultimul an, numărul de mașini electrice achiziționate de români s-a dublat, ajungând la un număr de 13.000, în condițiile în care există numai 1.000 de stații de încărcare în toată țara.
„Această decizie nu va impacta doar sectorul auto, ci va avea un impact pe tot lanțul economic din Uniunea Europeană.
Dacă vorbim de piața auto, ne așteptăm ca vânzările de mașini electrice, hibride, mai puțin poluante să crească în perioada următoare, dat fiind faptul că aceste vânzări sunt sprijinite
prin diverse bonificații în diverse state membre. Inclusiv în România, avem programul RABLA PLUS.”, a specificat Adrian Sandu, Asociația Constructorilor de Automobile din România.
Numai companiile care produc mai puțin de 10.000 de mașini pe an, în special mărcile de lux, au primit o păsuire de 5 ani din partea Uniunii Europene.
Măsurile urmează să fie negociate cu europarlamentarii, care și-au arătat sprijinul încă de la începutul lunii iunie, când au adoptat proiectul legislativ.