Asociația pentru Protecția Consumatorilor InfoCons a emis un comunicat în care îndeamnă consumatorii din România să ia atitudine și să sesizeze autoritățile, în urma neregulilor descoperite la lanțurile de fast food. După neregulile constatate cu privire la cantitatea de gheață pusă în pahar, inspectorii au descoperit probleme și în ceea ce privește comercializarea peștelui proaspăt care a fost congelat.
În urma controalelor efectuate la lanțurile de fast food din România, inspectorii au descoperit nereguli în ceea ce privește cantitatea de gheață pusă în pahar, mai mare decât cea prevăzută în normative. În plus, s-a descoperit că gheața conține bacterii coliforme, enterococi intestinali și Clostridium. Au fost descoperite neregului și în ceea ce privește comercializarea peștelui proaspăt care a fost congelat.
Asociația pentru Protecția Consumatorilor InfoCons sfătuiește persoanele care care dețin bonul fiscal sau extrasul de card bancar de ahiziționare a produselor ce au făcut obiectul acestor controale să sesizeze protecția consumatorului „în vederea depunerii unei sesizări pentru recuperarea daunelor materiale, morale inclusiv a costurilor aferente realizării analizelor medicale în vederea identificării infectării cu bacteriile regăsite în produsele consumate.”
La fiecare minut, 44 de persoane se îmbolnăvesc de la consumul de alimente contaminate (mai mult de 23 de milioane pe an), iar aproximativ 4700 pe an își pierd viața. numărul real de cazuri este însă necunoscut.
„Protecția Consumatorilor nu înseamnă doar legislație, drepturi și obligații; înseamnă în primul rând bun simt, normalitate, moralitate și, mai ales, respectul între comerciant, producător, importator și client, în calitatea lui de consumator. o9atitudine înseamnă și o9atitudine pentru sănătate!, pentru a fi cu adevărat responsabili pentru noi, pentru copiii noștrii, astfel ca împreună să fim cu adevărat consumatori și cetățeni europeni”, a transmis președintele InfoCons, Sorin Mierlea.